Maak de onzichtbare hand van de markt zichtbaar met data
Waar is de data die bewijst dat de vrije markt ook echt werkt?Vrije markten zorgen voor een prijsevenwicht, 'automagisch': vraag…
Creëer eerlijke markten met behulp van algoritmen
Machine learning kan helpen bij het inrichten van een meer inclusieve samenleving Fairness en bias in machine learning zijn bloeiende…
Data die je nodig hebt is goud waard, niet data die je al hebt
Voor nieuwe business is er nieuwe data nodigHet was begin 2017 en het was pas enkele weken na mijn start…
Het Experiment Canvas: een betere manier om marketingtests te bedenken
Ik heb het geluk gehad deel uit te maken van een aantal van de beste marketingteams in de wereld. Deze…
De drie vaardigheden die je nodig hebt voor fact-based marketing
Bedrijven hebben het vaak over een datagedreven cultuur. Sommige organisaties willen evidence-based management implementeren. Andere zijn bezig met business-experimenten. Voor marketeers gaat het om fact-based marketing.…
“Conversion culture eats marketing strategy for breakfast”
Waarom er geen ruimte is voor showpaarden, meningen en design in marketingIk geloof niet dat ik de enige ben die…
Vergeet big data, geef ons een big future
Afgelopen week had ik het voorrecht om ProjectWaalhalla-spreker Oliver Payne te interviewen. Oliver werkt al geruime tijd in het communicatievak…
Kunstmatige intelligentie om klantwaarde te balanceren met customer experience
13 december is het weer zover: de tweede editie van Social Sciences for Startups. Dit keer met Peter van der…
Sune Lehmann: van big data naar deep data
Het was erg speciaal voor mij om een persoonlijke held te mogen interviewen. Sune Lehmann spreekt op Project Waalhalla op…