Adriaan Oomen

Beloftebrenger bij Adriaan Oomen - Beloftebrenger

Ik breng merken een nieuwe belofte. Dat is mijn missie. Gedurende mijn loopbaan heb ik me hierin gespecialiseerd bij KPN, Reaal en Rabobank en later vanuit mijn consultancy bij tal van andere organisaties. Het succes van de door mij geleide Rabobank-campagne met Jochem de Bruin, waarin de bank haar nieuwe belofte introduceerde ("Het is tijd voor een bank die het anders doet") was hiervoor mijn springplank. Tot op de dag van vandaag heb ik meer dan 100 merken in uiteenlopende sectoren mogen helpen met het Verleiden, Verbeelden en Versterken van hun Belofte. Dat is elke keer weer een prachtige ontdekkingsreis, waarin fascinatie en verwondering hand in hand gaan. Naast mijn rol als adviseur geef ik regelmatig gastcolleges (o.a. bij NIMA & TIAS) en schrijf ik boeken over hoe je jouw belofte ontdekt en laat vliegen.

Purpose of Pegels?
'Terwijl de koopman en de dominee in de marketeer boeiende gesprekken voeren, keert de wal het schip'Steeds meer bedrijven maken…
[Teruglezen] Suffe slogan Albert Heijn slaat geen deuk in pakje boter
Het kan je bijna niet zijn ontgaan: Albert Heijn heeft een nieuwe campagne, waarin de nieuwe supermarktmanager (zeg maar: de…
Lachen om een lijk
Nieuwe 'Even Apeldoorn bellen' is helaas niet grappigWat kan er misgaan? Een merk dat bekend staat om zijn spraakmakende campagnes.…
Waarom maakt de Volksbank reclame voor de Volksbank?
De bank die een bank zegt te zijn, maar geen bank isWaarom lanceert de Volksbank zo’n dure campagne om ons…
Albert Heijn schiet mis met slappe slogan
Het kan je bijna niet zijn ontgaan: Albert Heijn heeft een nieuwe campagne, waarin de nieuwe supermarktmanager (zeg maar: de…

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!