David Brinks
Eigenaar Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio’s.
-
ReclameReview: Ja, die nieuwe pay-off van Ranja werkt!
Dit jaar bestaat het merk Ranja maar liefst 100 jaar. Een prima moment dus voor een nieuwe campagne en een nieuwe pay-off: 'Ranja. Daar word je vrolijk vanja!'
-
ReclameReview: katoenen menstruatieproducten van Sanature
Maandverbandcommercials kennen we allemaal wel, toch? Nou, niet deze van Sanature. Die zijn behoorlijk anders, net als het materiaal waarvan de producten gemaakt zijn.
-
ReclameReview: Nescafé maakt geen ruimte voor koffieboeren maar voor een QR-code
Nescafé introduceert het Empty Label, een tijdelijke verpakking met een nobel doel. Met een witte, simplistische verpakking wil het koffiemerk ruimte maken voor zijn koffieboeren. Door de QR-code op de verpakking te scannen, kan de consument middels augmented reality honderden labels ontdekken die de boeren zelf gemaakt hebben.
-
ReclameReview: opgepast KFC, Domino’s komt eraan!
Eerlijk is eerlijk: de pizzabakkers van Domino's gaan er keihard in met hun nieuwe product. "Proef zelf het verschil tussen KFC Fried Chicken én Domino’s nieuwe Oven Baked Chicken!"
-
ReclameReview: kinderen met een nierziekte zijn Jonge Helden
Als je kind bent, zit je vol met energie. Toch? Behalve als je een nierziekte hebt. Dan heb je het zwaar. De nieuwe campagne van de Nierstichting is daarom speciaal gericht op deze Jonge Helden, zoals zij deze groep noemen.
-
ReclameReview: Pearle maakt commercial voor hele branche
In deze commercial, die past in de reeks waarin elke campagne een oogtest op zichzelf is, roept Pearle op om 'je ogen weer eens mee naar buiten te nemen’. Essentieel in tijden waarin we steeds vaker binnen blijven.
-
ReclameReview: de Vrienden van Amstel zijn terug!
We waren bijna vergeten hoe ze eruitzien, maar de drie vrienden van Amstel zijn terug in de nieuwe campagne van het biermerk. Alleen gaat die campagne niet over hen...
-
ReclameReview: gaat de knullige video van M line met Kjeld Nuis werken?
Je houdt je beter aan je goede voornemens als je fit bent. Daarom is goed slapen zo belangrijk, aldus matrassenfabrikant M line. In deze campagne probeert schaatser Kjeld Nuis ons te overtuigen van het belang van goede nachtrust.
-
ReclameReview: eenzaam ben je nooit alleen, ook niet als jongere
De donkere dagen voor kerst zijn er weer en dan is er ook nog een lockdown... Young Impact zet zich om die reden extra in voor eenzame jongeren met deze campagne.
-
ReclameReview: Fisherman’s Friend komt FF met nieuwe campagne
Als je FF hebt, bekijk dan FF de nieuwe commercials van Fisherman's Friend. Dat animeert lekker FF je dag.
-
ReclameReview: Pepsi MAX vraagt veel van zijn doelgroep met de hiphopkerst
'Christmas Refreshed', zo noemt Pepsi deze campagne waarin twee Britse hiphoptalenten centraal staan.
-
ReclameReview: ouder worden zoals Willeke Alberti, dat voelt een beetje wrang
Het ministerie van VWS wil ouderen 'empoweren' met deze campagne, waarin Willeke Alberti haar levenswijsheid deelt met een jongere versie van zichzelf.
-
ReclameReview: Kerst met McDonald’s, liever wordt het niet
Nee, natuurlijk is McDonald's niet het eerste waar je aan denkt als het om kerst gaat (toch?). Maar in deze commercial weten ze toch de link te leggen.
-
ReclameReview: 5G van T-Mobile voor de unlimiteds met hoofdrol voor Typhoon
Niemand minder dan Typhoon verwoordt in deze nieuwe campagne van T-Mobile wat het betekent om Unlimited te zijn.
-
ReclameReview: BUX Zero vertelt niet het hele verhaal
Wat aardig van BUX dat ze ons gratis een app geven waarmee we commissievrij kunnen beleggen in aandelen en ETF's (wat zijn dat eigenlijk?). Maar tegenwoordig weten mensen toch wel dat als iets gratis is, zij zelf het product zijn?