Zijn weblogs interessant voor startups en MKB’ers?

10 januari 2006, 07:03

SmartBiz.com heeft een aantal experts gevraagd naar het belang van weblogs voor startups en MKB’ers. Aan het woord komen achter-eenvolgens Debbie Weil, Suzanne Falter-Barns, John Cass, Denise Wakeman en Wendy Maynard (via: Stefan Wobben).

Eigenlijk zijn de experts het allemaal met elkaar eens: weblogs zijn uitermate interessant voor startups en MKB’ers. Om verschillende redenen maar opvallend vaak wordt genoemd dat weblogs een positief effect hebben op de positionering van de weblog in de zoekmachines. Een ervaring die ik overigens deel. Als ik op een van mijn weblogs schrijf over een bepaald onderwerp dan is het vaak binnen enkele dagen in de top-10 van Google terug te vinden. Heb het altijd beschouwd als een leuk neveneffect van weblogs maar in toenemende mate wordt het een van de belangrijkste pijlers in het businessmodel van weblogs.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    kuiper

    Ja! dit is een nieuw gebruik,de media.


    11 januari 2006 om 13:04
    caroline777

    In het begin hebben ze misschien veel tijd om te bloggen omdat ze nog niet zoveel klanten hebben, maar als het bedrijf wat drukker wordt, dan is er minder tijd om te bloggen. Of het dan interessant is om bij een bestaande blog aan te sluiten, vraag ik me af. Ook daar zal er een verplichting zijn tot een bepaald aantal posts per week/maand, dus als er geen tijd is om zelf te bloggen is er waarschijnlijk ook geen tijd om te bloggen op andermans blog.


    12 april 2007 om 19:11

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!