Wereldwijde release nieuwe KLM website

8 december 2005, 08:16

Wereldwijde release nieuwe KLM website

KLM lanceert in 70 landen een geheel vernieuwde website, die toegankelijker, sneller en simpeler in gebruik zou moeten zijn.

Al eerder werd in de UK melding gemaakt van de nieuwe website en sinds deze week is ook de Nederlandse website live. De vernieuwing past in KLM?s streven om in het boekjaar 2007/08, 40 procent van de wereldwijde boekingen online te laten plaatsvinden. Belangrijkste elementen in de nieuwe website?: Internet check-in (persoonlijk al geprobeerd, erg handig) en het reserveren van een hotel of huurauto.

Om de vernieuwde website onder de aandacht van de consument te krijgen heeft KLM een e-mail marketing campagne gestart. Centraal thema hierin is de “Stoelendans”. Persoonlijk dacht ik dat dit iets puur Hollands was, maar blijkbaar is het in Engeland ook bekend onder de naam “Musical Chairs”. Een leuk gekozen thema, wat met name goed aansluit bij het kiezen van je eigen stoel via de internet check-in. Via een parallel lopende virale campagne, maken mensen ook kans om hun eigen persoonlijke (opblaasbare) stoel te winnen. Ik ben hiervoor al een banner tegengekomen op Geenstijl en Ongein.nl. Wat ik persoonlijk knap vind is dat de KLM in korte tijd een vernieuwde website lanceert in maar liefst 70 landen. Het Amsterdamse bureau Lost Boys ontwikkelde de nieuwe site. Bart Vos, Senior Vice President E-business KLM over de vernieuwde websites: “Online reserveren, boeken en inchecken, of gebruikmaken van andere digitale services. Met z’n grote diversiteit is onze site voor KLM-klanten d? plaats om zaken te doen. KLM is zich bewust van de ongekende mogelijkheden van internet. Daarom investeren we continu in nieuwe internet technologie?n om onze 40 procent online doelstelling te halen.”

Wellicht kan de KLM ons in de toekomst op de hoogte houden van de realisatie van deze ambitieuze doelstellingen.

Na een korte werkperiode in het digitale TV landschap in Engeland, aan de slag gegaan bij Lastminute.com en aan haar introductie in de Nederlandse markt meegewerkt. Na 4 jaar als mediaspecialist te hebben gefungeerd bij .bone advertising, ben ik samen met oud-collega Paul Eikelenboom begonnen aan een nieuw avontuur; fris idee. fris idee is een full-service interactief bureau (creatie & media) met een specialisme in video-producties. Mijn persoonlijke specialisatie is het online medialandschap. Met name een strategische benadering, maar ook overlappend met planning & buying. Daarnaast verantwoordelijk voor de nieuwste trends in interactieve marketing, zowel vanuit een technisch oogpunt als theoretisch kader. Ten slotte initiator van en betrokken bij de organisatie van 212Amsterdam.nl

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!