• Usability & design
    wordt gesponsord door

Wereldwijde release nieuwe KLM website

Wereldwijde release nieuwe KLM website
,

Wereldwijde release nieuwe KLM website

KLM lanceert in 70 landen een geheel vernieuwde website, die toegankelijker, sneller en simpeler in gebruik zou moeten zijn.

Al eerder werd in de UK melding gemaakt van de nieuwe website en sinds deze week is ook de Nederlandse website live. De vernieuwing past in KLM?s streven om in het boekjaar 2007/08, 40 procent van de wereldwijde boekingen online te laten plaatsvinden. Belangrijkste elementen in de nieuwe website?: Internet check-in (persoonlijk al geprobeerd, erg handig) en het reserveren van een hotel of huurauto.

Om de vernieuwde website onder de aandacht van de consument te krijgen heeft KLM een e-mail marketing campagne gestart. Centraal thema hierin is de “Stoelendans”. Persoonlijk dacht ik dat dit iets puur Hollands was, maar blijkbaar is het in Engeland ook bekend onder de naam “Musical Chairs”. Een leuk gekozen thema, wat met name goed aansluit bij het kiezen van je eigen stoel via de internet check-in. Via een parallel lopende virale campagne, maken mensen ook kans om hun eigen persoonlijke (opblaasbare) stoel te winnen. Ik ben hiervoor al een banner tegengekomen op Geenstijl en Ongein.nl. Wat ik persoonlijk knap vind is dat de KLM in korte tijd een vernieuwde website lanceert in maar liefst 70 landen. Het Amsterdamse bureau Lost Boys ontwikkelde de nieuwe site. Bart Vos, Senior Vice President E-business KLM over de vernieuwde websites: “Online reserveren, boeken en inchecken, of gebruikmaken van andere digitale services. Met z’n grote diversiteit is onze site voor KLM-klanten d? plaats om zaken te doen. KLM is zich bewust van de ongekende mogelijkheden van internet. Daarom investeren we continu in nieuwe internet technologie?n om onze 40 procent online doelstelling te halen.”

Wellicht kan de KLM ons in de toekomst op de hoogte houden van de realisatie van deze ambitieuze doelstellingen.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.