Week 50/2012 Viral Friday: Google, SPCA Auckland & Expedia

Week 50/2012 Viral Friday: Google, SPCA Auckland & Expedia
, SDIM
@reach

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van Google, SPCA en MINI & Expedia. Heb je een tip? Stuur 'm op!

Zeitgeist 2012: Year In Review

Het is onvermijdelijk: 2012 eindigt in een paar dagen. Google Zeitgeist heeft een mooi overzicht van alle belangrijke nieuws en gebeurtenissen uit 2012. Bekijk het snel. Heb je iets belangrijks gemist? De video is al 2,3 miljoen keer bekeken in slechts 2 dagen!

Meet Porter. The World's First Driving Dog

SPCA Auckland en het MINI-team hebben samengewerkt aan de The Driving Dogs-campagne, die gaat over honden die misbruikt, verlaten, of gewoon vergeten zijn. Ze willen deze honden een nieuw thuis geven. Deze schattige video met Porter is al 2,6 miljoen keer bekeken in 5 dagen! Meer info? Neem een kijkje bij Drivingdogs: Kunt u een hond leren rijden?

Expedia Find Your Strength

Wederom komt Expedia met een ontroerende video over een unieke reis. De video die al 1,8 miljoen keer is bekeken in 10 dagen verteld het verhaal over een Maggie. Maggie heeft kanker overleefd en reist naar St. Jude Children's Research Hospital fundraiser in Dallas om haar verhaal te delen. Dit in de hoop dat de deelnemers een donatie zullen doen. Wilt u meer te weten over de relatie van Expedia met St. Jude?

The Victoria's Secret Angels Sing 'Deck the Halls'

Yes! Victoria's Secret Angels Candice Swanepoel, Miranda Kerr, Doutzen Kroes, Alessandra Ambrosio, Lily Aldridge, Lindsay Ellingson en Erin Heatherton zijn er weer! Dit keer met een poging "te zingen" in een kerstvideo. De video is 1,7 miljoen keer bekeken in slechts 4 dagen. Geniet en bedank me later voor het advies: geluid uit.

NASA | Earth at Night

Dit zicht van de Aarde in de nacht van is gewoon geweldig en "elektrisch". Het heeft 312 satellietbanen en 2,5 terabytes aan gegevens nodig gehad om een duidelijk schot van elk perceel oppervlakte te krijgen! Geniet van de video net als meer dan 850.000 kijkers deden in slechts 8 dagen. Wil je meer materiaal? Check het NASA Explorer's YouTube-kanaal.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 9 reacties op dit artikel

  • Beetje oud allemaal. Of had je moeite de boel te vinden nu die mensen van Marketingporn het gras voor je voeten wegmaaien?

    geplaatst op
  • Peter, vind je je reactie niet een beetje onvolwassen? Schijnbaar vind je de Viral Friday van MF wel leuk, aangezien je vorige week ook al een dergelijke reactie plaatste. Om die reden zou ik al nooit op je site kijken, doe eens wat origineels.

    Leuke video's Marketingfacts, keep it going!

    geplaatst op
  • Thanks Joey. We weten toch dat onze Haters stiekem lovers zijn ;-) Goed weekend!
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=hNz1CgVa46E

    geplaatst op
  • Vorige week? Ik reageer hier voor het eerst. Ben dan ook erg benieuwd welke site van mij is.

    geplaatst op
  • Peter, zie http://www.marketingfacts.nl/berichten/viral-friday-how-to-kill-a-mustache

    Je reageerde alleen toen met de naam Peter van Velzen, het zou wel heeeel toevallig zijn als jullie met dezelfde voornaam een dergelijke comment plaatsen.

    geplaatst op
  • Als man die zijdelings betrokken is bij Marketingp*rn wil ik even zeggen dat het sterk denkwerk is van Joey. Zelfde voornaam, zelfde man. Die zanger, Peter Beense? Is dat dan ook dezelfde?

    Maar goed.

    Ik weet dat er bij Marketingp*rn een regel geldt dat er niet getrold wordt onder andere namen of op andere sites. Nergens voor nodig, want de aandacht krijgen ze toch wel. Zeur dan ook niet zo. Jullie zijn toch de grootste in Nederland? Verlies je dan ook niet in deze discussie, en kruip niet onder een steen als je eens kritiek krijgt.

    Nog iets: inzake de kritiek op deze post. Ik kan mij geheel vinden in die kritiek. Hierboven staan twee video's die al van twee weken geleden zijn. Dat betekent ofwel dat je niet weet wat er speelt op het net, of je neemt je bezoekers niet serieus. In beide gevallen betekent het dat het een slechte post is.

    Dat dus.

    P.S.: sorry voor de *, maar de grote denkers van deze site hebben het gebruik van het woord Marketingp*rn verboden. Jongeren met een mening. Dat moeten we niet willen.

    geplaatst op
  • @Robert: inderdaad, een comment-spamfilter dat comments met het woordje "porn" (en "p0rn" en "pron" en alle andere varianties) tegenhoudt, hoe hebben we het kunnen bedenken? Schaam op ons! *pakt de zweep voor een partijtje zelfkastijding*

    geplaatst op
  • Niet de waarheid verdraaien, Bram.

    Zoals je op Marketingp*rn een screenshot kunt zien houdt jullie filter de url tegen. Of zie jij zelf niet dat je het woord zelf gebruikt? Of dat het in het eerste commentaar op deze post ook staat? Klopt dus niet wat je zegt.

    Ik zou dus inderdaad maar even het zweepje pakken. Om een andere reden. Maar toch.

    geplaatst op
  • @Robert Geachte heer Engel, er staan 4 of 5 comments van me in de wachtrij op uw blog. Maar ik merk net dat ik 'geband' ben vanwege zeiken. Zeer vreemd voor iemand die moord en brand schreeuwt als het op comments aankomt, zeker als een deel van mijn comments opbouwend is. Dank u.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.