Week 47/2012 Viral Friday: Metro Trains, Big Bang Theory & Google

Week 47/2012 Viral Friday: Metro Trains, Big Bang Theory & Google
, SDIM
@reach

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met SocialMedia8, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van Metro Trains Melbourne, The Big Bang Theory & Google. Heb je een tip? Stuur 'm op!

Dumb Ways to die

De absolute nummer 1 deze week met 19 miljoen views was de campagne Dumb Ways to Die van Metro trains Melbourne. De campagne is perfect uitgevoerd met een swingende YouTube video en dito site.

The Big Bang Theory Flash Mob!

De populaire, lichtelijke geeky tv-serie Big Bang Theory van CBS kwam deze week met een leuke verrassing voor hun live publiek - een flash mob tijdens het filmen van de serie. Nu al meer dan 18 miljoen keer bekeken in een week, geweldig!

Ingress - It's time to Move

Wat Ingress is? Het is een wereldwijde reality game van Google voor je smartphone. Hoewel het nog steeds een beta versie is en je een activatiecode nodig hebt, heeft deze promotie video al meer dan 1 miljoen views en is de app al tussen de 100k en 500k aan downloads. Kijk er naar uit om mijn activatiecode te krijgen!

Radi-Aid: Africa For Norway

Er zijn vele video's waarbij Afrika in de hoofdrol staat als arm land en mensen om een donatie vragen. Dit is nog steeds het geval, maar er zijn veranderingen in Afrika. SAIH heeft een video gemaakt voor een fake Radi-Aid campagne, waarbij Afrikanen hun kachels doneren aan arme Noren, om ze te redden van de kou en vriesdood. Het is een grappige campagne dat voor veel buzz heeft gezorgd met al meer dan 835.000 views in één week!

The Perfect Guide To Holiday Etiquette

Thanksgiving is net voorbij, maar Kerst staat al voor de deur. Dus als je nog twijfels hebt over de Do's en Don't tijdens het dinner, zal deze handleiding van Buzzfeed zeker van pas komen. Waarschijnlijk hadden meer dan 560.000 kijkers deze twijfels ook ;)


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.