Week 36/2013 Viral Friday: Dior, LG & Barcelona

Week 36/2013 Viral Friday: Dior, LG & Barcelona
, SDIM
@reach

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video's van Dior, LG & Volvo. Heb je een tip? Stuur 'm op!

Dior Homme - Uncensored Official Director's Cut

De absolute nummer 1 deze week met 4 miljoen views binnen 5 dagen is de unreleased video van Dior Homme ter promotie van de parfumlijn. In de elegante zwart-wit-video zien we de Twilight-acteur Robert Pattinson een aantal heftige romantische scènes beleven. De video is gericht op mannen, echter zullen er waarschijnlijk ook heel veel vrouwen de video gekeken hebben aan de buzz rondom de video te zien.

Ultra Reality: What would you do in this situation?

Neem een kantoor, een set speakers en een LG Ultra HDTV. Dé gouden combinatie voor een goede prank en een viral video. De nieuwe HD TV van LG heeft een 4K resolutie (2840 x2160p). Alles wat je ziet lijkt levensecht! Goed voor 3,7 miljoen views.

FC Barcelona - Qatar Airways and FCB. A team that unites the world

De spelers van de meest geadoreerde voetbalclub ter wereld laten schitteren in je commercial is geen gek idee. Zo scoorde de video van Qatar Airways met de Barcelona-sterren in de hoofdrol al meer dan 3 miljoen views. Gezien het luttele bedrag van 96 miljoen dat de sponsordeal bedraagt, verwachten wij komende tijd nog wel een nieuwe commercial.

Volvo Trucks - The Hook

Als je een YouTube-hit wil maken, heb je een haakje in het begin van je filmpje nodig. Volvo staat natuurlijk voor veilig en betrouwbaar, dat is niks nieuws. Maar in deze video laat directeur Claes Nilsson van Volvo Trucks zien wat zijn haakje kan, namelijk 32 ton bij elkaar houden. Mooie stunt, en daarom ook al 1.6 miljoen keer bekeken.

Android KITKAT 4.4 - The future of confectionery

Deze week bracht ons ook het verrassende nieuws dat Android een onwaarschijnlijk verbond heeft gesloten met KitKat, de bekende chocoladereep. In de video zien we de bekendmaking van de samenwerking in een stijl die de spot drijft met de marketing van Apple. Dat Android haar nieuwste OS vernoemt naar de Nestlé-bar, werd enorm veel besproken op diverse blogs. Het is dan ook geen wonder dat de video binnen 3 dagen naar de 1,6 miljoen views schoot.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.