Week 34/2012 Viral Friday: iPhone5, Pink Revenge & Samsung

24 augustus 2012, 12:30

Viral Friday Week 34 / 2012

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met SocialMedia8, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van Adam Sacks, Talltales & Samsung. Heb je een tip? Stuur 'm op!

LEAKED Official Apple iPhone 5 Promo Video – Keynote 2012

Bijna ieder jaar komt Apple met nieuwe producten, waarbij tot aan de dag van de World Wide Developer Congress (WWDC) eigenlijk niemand 100% zeker weet wat Apple gaat presenteren. Grappig is dat er na de dag van een release alweer nieuwe speculaties en geruchten te ronden gaan over een volgend product. Zo ook over de verwachte iPhone 5: nieuwe aansluiting, groter scherm, betere camera, etc, etc. Maar nu is hij er eindelijk: De Nieuwe iPhone 5: Gemaakt om je perfecte leven te faken! De 2,8M views in 5 dagen laat goed zien hoeveel mensen er eigenlijk wachten op iets van een iPhone 5 bevestiging.

Revenge Is A Dish Best Served Pink. (little girl's room)

De Nederlandse broers van Talltales zijn niet alleen getalenteerde filmmakers, maar ze hebben ook een goed gevoel voor humor. Nadat 1 van de broers de Facebook pagina had gehacked van de andere, besloot de andere broer wraak te nemen door zijn slaapkamer om te toveren naar een meisjes kamer compleet met Justin Bieber posters. De video prank was een instant succes en werd meer dan 3 milloen keer bekeken binnnen een week. Ander werk van de creatieve broers is te vinden op Facebook.

James Franco, The Ultimate Multitasker

Samsung imiteerd Apple tegenwoordig ook met het maken van heel slechte commercials. Maar ze doen het zo over de top dat het wellicht toch gaat werken. James Franco gebruikt de Galaxy Note om werkelijk 'alles' te doen, wie zegt dat alleen vrouwen kunnen multitasken? Met de typische Franco stijl wordt de boodschap overgebracht met een hele grote korrel zout. 1.4 miljoen views in maar 5 dagen zegt weg iets.

Nelly Furtado Gangnam Style!!

Nog niet gehoord van de “Gangnam Style“, de virale Koreaanse pop-rap hit door PSY, be prepared, de video in één woord: “viraal”. “Gangnam Style” is zo een aanstekelijk lied, je kent ze wel van die opdringerige wereldwijde fenomenen: onontkoombaar, trashy en explosief. Het lied werd eerder uitgebracht in de zomer, en tot nu toe is het meer dan 50 miljoen keer bekeken op YouTube. Het lied is zo aanstekelijk dat het “Gangnam virus” ook Nelly Furtado heeft besmet. Tijdens haar concert in Manila heeft ze het lied gecoverd. Deze cover heeft in 1 week meer dan 500k bereikt. Enjoy Nelly's Gangnam Style!

Running with the Bulls : Xtreme Booking 2 | Hotels.com

Hoe test je een mobile app in de hedendaagse snelle en moderne wereld? Nou, in het geval van Hotels.com je naar Pamplona, Spanje en laat je Senor Andy Bell zijn hotel proberen te boeken tijdens de jaarlijkse stierenrennen. De video ziet er heel spectaculair uit, dus het is geen wonder dat de video viraal ging met meer dan 300.000 views in 1 week. Dit was de 2e viral video geproduceerd in de reeks door Y & R. De eerste extreme Boeking werd gedaan een jaar geleden tijdens het parachute springen in Lake Tahoe.

Rudi de Groot
Content Marketeer bij SDIM

Creatief en innovatief met een grote passie voor content- en socialmedia-marketing.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Steven

    Wij waren al die speculaties helemaal zat en hebben hier een leuke win actie van weten te maken! Wij hebben 21 verschillende iPhone 5 plaatjes verzameld waaruit jij moet kiezen welke het nou uit eindelijk gaat worden! Raad je het goed? Dan maak je kans op een gratis iPhone 5….

    kijk op http://www.phoneshop.nl/iphone-5/ naar het filmpje en veel succes!


    31 augustus 2012 om 12:08

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!