Viral Friday: Smart Trashbox, Adidas & Nike

27 juli 2012, 10:07

Viral Friday Week 30 / 2012

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met SocialMedia8, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van Smart Trashcan, Adidas & Nike. Heb je een tip? Stuur 'm op!

Smart Trashbox

Een Japanse uitvinder had waarschijnlijk genoeg van de rommel op zijn vloer, of hij kon heel slecht mikken. De uitvinder in kwestie heeft een zeer slimme, prullenbak gecreëerd. Gemaakt met een gehackte Kinect, scant de prullenbak de lucht af voor proppen die in de lucht zijn gegooid. Daarna haast de creatie erna toe om ze op te vangen voordat ze de proppen de grond raken. Ondertussen is de video 2 miljoen keer bekeken in iets meer dan een week. Teven heeft de geweldige vodio als leuke bonus reclame voor het merk: Frisk.

Adidas: David Beckham

Hoe verander je een normale winkeldag in de ervaring van je leven? Het lijkt erop dat Adidas de geheime formule hiervoor gevonden heeft. Met de start van de 2012 Olympische Spelen in Londen voor de deur, zet Adidas winkelend publiek oog in oog met icoon David Beckham. De video kreeg meer dan 2 miljoen views binnen 4 dagen. Dat deze formule lijkt te werken konden we vorige week reeds zien in Viral Friday toen Ajax Spelers ook winkelende mensen verrasten. Adidas is zo wie zo deze maand erg goed bezig want ook hun nieuwste commercial voor Adizero ging viraal op het internet.

Nike: Find Your Greatness

Deze week Nike is gestart met de “Find Your Greatness” campagne. Het idee achter de campagne is dat je niet een atleet hoeft te zijn om je eigen grootheid te bereiken. Het is dus niet raar dat de sterke inspirerende video viraal ging met meer dan 1 miljoen views in slechts 2 dagen.

Evolution Of Dance by NAO Robot

Het is niet de vraag of de robots ons huishouden zullen binnendringen maar wanneer het mainstream zal worden. Om hier extra aandacht op te vestigen heeft NAO robot bedrijf: TheAmazel de meest populaire dance viral ooit nagemaakt. In de video zien we een robot de dansroutines doen die de Evolution of Dance video populair heeft gemaakt. De video was te zien op populaire sites zoals Buzzfeed en Mashable en bereikte meer dan 600.000 views binnen 2 weken.

New Lexus GS Hybrid – 120 Heartbeats

Hybride auto’s hebben niet zo’n hele beste reputatie. Mensen denken nog steeds dat een schone auto geen enkele kracht heeft en niet leuk is om in te rijden. Lexus nam de uitdaging aan door gewone mensen een hybride auto te zetten samen met een professionele coureur. Of schone auto's niet spannend zijn? De hartslagen gingen door het dak heen en de coureur zou onderrhand doof kunnen zijn. Deze video maakt de Top 5 compleet van de ViralFriday van deze week met meer dan 330 duizend views in 1 week.

Rudi de Groot
Content Marketeer bij SDIM

Creatief en innovatief met een grote passie voor content- en socialmedia-marketing.

Categorie
Tags

16 Reacties

    XRumerTest

    Hello. And Bye.


    9 maart 2015 om 18:50
    XRumerTest

    Hello. And Bye.


    10 maart 2015 om 00:05
    XRumerTest

    Hello. And Bye.


    12 maart 2015 om 13:00
    XRumerTest

    Hello. And Bye.


    12 maart 2015 om 20:13
    XRumerTest

    Hello. And Bye.


    17 maart 2015 om 14:41
    XRumerTest

    Hello. And Bye.


    19 maart 2015 om 09:04

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!