Week 27/2012 Viral Friday: ThaiHealth, Nike & Hot Wheels

6 juli 2012, 11:50

Viral Friday Week 27 / 2012

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met SocialMedia8, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van ThaiHealth, Nike & Hot Wheels! Heb je een tip? Stuur 'm op!

ThaiHealth – Anti-Smoking Ad

Terwijl de anti-rook sentimenten en reclames toenemen zijn er nog steeds veel volwassenen die blijven roken. Gelukkig zijn er hele slimme campagnes zoals een nieuwe van de Thaise Health Promotion Foundation om rokers na te laten denken over hun gezondheid. In de video zie je jonge kinderen op straat voorbijgangers vragen om een vuurtje voor hun sigaret. Hoe zou jij reageren als een klein kind je vraagt om een vuurtje? Geen wonder dat deze briljante video al meer dan 2 miljoen keer gezien is in 2 weken.

Nike – Game On, World.

Sport is het ultieme spel, en atleten zijn de ultieme spelers. Nike introduceert een complete nieuw trainingsplatform: Game on, world. Meet je eigen score tegenover jezelf, je sportvrienden, en de wereld. Hoe meer je het speelt, hoe beter je wordt. De wereld is jouw speelveld. In deze video spelen topatleten een typisch platformspel na in een hele coole live action film. De video is inmiddels door meer dan een miljoen mensen bekeken sinds begin deze week.

Hot Wheels – Double Loop Dare

Bekijk hoe Team Hot Wheels coureurs, Tanner Foust and Greg Tracy een Guinness World Record neerzetten door hun racewagens door een 6 meter hoge dubbele verticale looping heen te racen tijdens de 2012 X Games in Los Angeles! Het zijn de Hot Wheels in het echt, een klassieke Hot Wheels ervaring in zonnig LA! Deze erg coole autostunt is inmiddels door 1 miljoen autoliefhebbers bekeken. Wil je nog meer auto-actie? Check de Hot Wheels Facebookpagina en hun Twitteraccount.

Virgin Mobile Australia – Meet Doug Pitt

We weten dat beroemde mensen behoorlijk goed werken om videos viraal te laten gaan. Virgin Mobile uit Australië creëerde een nieuwe video op basis van dit inzicht. Ze hebben Doug Pitt, de minder bekende broer van celebrity Brad Pitt gecontracteerd voor een hoofdrol in hun nieuwe commercial. In de video zien we Doug een aantal hele normale zaken doen zoals: het wassen van zijn auto, fietsen, paardrijden en een wandeling maken met zijn hond. Aan het eind van de video geeft Virgin Mobile aan dat zij geloven in een eerlijke kans voor iedereen, en ze willen geven Doug een voorproefje geven van de levensstijl van zijn broer. De campagne vraagt de ​​kijkers om naar de Virgin mobiele website, om Doug te 'LIKEN'. Ondertussen lijkt het er inderdaad op dat Doug een bekendheid wordt met 700.000 views in 1 week.

Playboy South Africa – Hair Through the Ages

Het idee achter deze commercial is – met een vette knipoog – te laten zien wat de invloed van Playboy is geweest op de samenleving sinds de jaren 60 tot nu. De video laat mannen zien die zittend in een kappersstoel een Playboy lezen. De video begint in de jaren zestig en naar gelang we dichter bij het nu komen veranderen de kapsels van de mannen, van erg behaard naar uiteindelijk helemaal kaal. De video eindigt dan met de tekst: 'Funny how women's hairstyles have influenced men'. Bijna 750.000 mannen hebben de video inmiddels al gezien deze week. Nu jij nog 😉

Rudi de Groot
Content Marketeer bij SDIM

Creatief en innovatief met een grote passie voor content- en socialmedia-marketing.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!