Week 23/2012 Viral Friday: Samsung, Miami Dolphins & Naptime!

8 juni 2012, 13:57

Viral Friday Week 23 / 2012

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met SocialMedia8, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van Samsung, Miami Dolphins & Naptime!. Heb je een tip? Stuur 'm op!

Introducing Samsung GALAXY S III: A Day in the Life

Nog niet zo lang geleden lanceerde Samsung hun langverwachte nieuwe Galaxy toestel, de Samsung Galaxy S III. Deze viral laat alle nieuwe functies van het toestel zien. En dat zijn er veel! Mede door de functies van de Galaxy S III is Apple naar de rechter gestapt en wil Apple dat de Galaxy S III in de V.S. verboden wordt. Desondanks is de video een hit geworden met meer dan 1,5 miljoen views sinds 31 mei.

Miami Dolphins Cheerleaders

De Miami Dolphins Cheerleaders waren bezig met een fotoshoot in de Dominicaanse Republiek voor de badkleding kalender van 2013 toen ze besloten een beetje lol te hebben en een cover van “Call Me Maybe” van Carly Rae te maken. Het resultaat was een gigantisch succes met meer dan 2 miljoen views in drie dagen tijd. De jongens van het Harvard Baseball team hebben een maand geleden hetzelfde gedaan, bekijk hun film hier. Zij hebben inmiddels 12 miljoen views binnen een maand behaald. Zullen de cheerleaders hen verslaan? We zullen het moeten afwachten.

Naptime!

Dit is voor de ouders die simpelweg niet meer weten wat ze met hun onhandelbare kind aan moeten. Naptime is, hopelijk, de neppe reclame voor een middel die alle ouders van hun irritante kinderen tijdelijk verlost. Binnen een week heeft de video meer dan 500.000 wanhopige ouders en andere kijkers kunnen vermaken. Bekijk hier de video om te begrijpen hoe taboe onderwerpen je video viral kunnen maken.

Ryan Sheckler met zijn GoPro Camera

Hoe kan de nieuwe GoPro Camera beter gepromoot worden dan de jonge Ryan Sheckler zijn ideeën te laten delen op zijn skateboard? De video trok maar van 350.000 kijkers aan binnen een week en het is voornamelijk te danken aan het gebruik van een bekend persoon. Bekijk de video en laat Ryan je op zijn skateboard meenemen door de stad waar om elke hoek wel een camera stond om hem te filmen.

The light is your friend

Elk jaar worden de commercials beter voor de 2012 Young Director Awards. De commercial van dit jaar gaat over de grootste angst van ouders: de tijd van mama en papa die wordt onderbroken door hun kind. De tagline van de video is 'regisseren, zit in je botten’, Dus het jongetje is geen pervert. Hij is gewoon een regisseur in de maak! De video was te zien op o.a. The Huffington Post en andere blogs. Het is dus niet raar dat het bijna 200.000 keer bekeken werd in slechts een week.

Steven Bissesar
Jr. Social Media Specialist bij SocialMedia8

Jazz pianist & student Reclame, Marketing en Communicatie Management | Amsterdam

Categorie
Tags

13 Reacties

    Rafael

    Je hebt per ongeluk 5x hetzelfde filmpje gepost.


    8 juni 2012 om 14:21
    bramkoster

    @Rafael: streensjjjjj. Maar dank voor melding, is gefixt!


    8 juni 2012 om 14:34
    bramkoster

    @Martha: gefixt, dank! Deze blogpost heeft een soort “bad spell” over zicht… 🙂


    15 juni 2012 om 20:40
    XRumerTest

    Hello. And Bye.


    11 maart 2015 om 18:21
    XRumerTest

    Hello. And Bye.


    19 maart 2015 om 13:25
    XRumerTest

    Hello. And Bye.


    19 maart 2015 om 13:35
    XRumerTest

    Hello. And Bye.


    21 maart 2015 om 17:18
    XRumerTest

    Hello. And Bye.


    22 maart 2015 om 23:29
    Roxie

    thanks admin for sharing these useful laws i am sure these 12 laws will be very helpful to all rellsre.reaady its great to be here.please keep updating your blog looking forward for more updates.


    12 juli 2016 om 06:34

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!