Week 21/2013 Viral Friday: Xbox, YouTube & Swedishness

24 mei 2013, 13:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare en ViralBlog, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video's van Xbox, YouTube & Coca-Cola. Heb je een tip? Stuur 'm op!

Xbox One Reveal 2013 Highlights

De nieuwe generatie gaming consoles zijn deze week onthuld – de Xbox One en Playstation4. Ik zal niet gaan vergelijken en vertellen welke beter is maar deze gif vertelt iets meer over de Xbox One. De mooie Xbox One onthulling, gemaakt door Darkbeatdk heeft al 4.6 miljoen views in maar vier dagen! Maar laten we Microsoft niet vergeten die ook wat interessante video's publiceerden: Windows 8 – Less talking, more doing en een parodie van Google Chrome.

The YouTube Challenge! (YouTube Comedy Week)

Deze week is de YouTube Comedy Week. Populaire YouTubers Rhett en Link Besloten om de YouTube Challenge Challenge te hosten. Dat klopt. Ze vroegen een keur aan YouTubers om deel te nemen aan een marathon met populaire YouTube challenges waaronder: de marshmallow uitdaging, de kaneel uitdaging, de wasabi uitdaging, en meer. Met het slimme gebruik van al deze YouTube influencers bereikten ze meer dan 1 miljoen mensen in slechts vier dagen.

Swedishness

Zijn jullie klaar voor een sarcastische blik op de cultuur van Zweden? Zweden viert haar 'Swedishness' met de lookalike van David Attenborough en zelfs de minister-president speelt een rol als hij een kopje vergeet te plaatsen in de vaatwasser. De video is gemaakt voor het Eurovisiesongfestival in Malmö maar werkt nu ideaal als advertentie voor toeristen. In vier dagen heeft de video al één miljoen views.

Coca-Cola Small World Machines – Bringing India & Pakistan Together

Al jaren zijn er flinke spanningen tussen India en Pakistan. Coca-Cola probeert de barrières te doorbreken en de landen met elkaar te verbinden. Er werden twee interactieve automaten in India en Pakistan geplaatst die mensen motiveerden om 'een vriend te maken', met als beloning een Coca-Cola natuurlijk. De video heeft in vijf dagen al 900.000 views.

Big Gas Savings

De jongens van Kmart zijn net als vele andere mensen fan van woordspelingen. Na het virale succes van Ship My Pants komen ze nu met: Big Gas savings. Geniet van deze hilarische video, die meer dan 900.000 keer werd bekeken in slechts twee dagen!

Rudi de Groot
Content Marketeer bij SDIM

Creatief en innovatief met een grote passie voor content- en socialmedia-marketing.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!