Week 17/2012 Viral Friday: Google Drive, Nike Free & Sauza Tequila

Viral Friday Week 17 / 2012

Week 17/2012 Viral Friday: Google Drive, Nike Free & Sauza Tequila

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met SocialMedia8, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van Google Drive, Nike Free & Sauza Tequila. Heb je een tip? Stuur 'm op!

Go Google: Google Drive

Iedereen is wel bekend met het fenomeen: je probeert een e-mail te versturen maar het bestand is te groot. De mogelijkheid hebben om toegang te verkrijgen tot al je bestanden, hoe groot ze ook zijn, vanuit waar je ook bent. Dat is het idee achter Google Drive. Het samen delen en bewerken van bestanden in real-time. Sommige mensen vinden dat het idee gekopieerd is van Dropbox. Wat vind jij? Gekopieerd of niet, de video is pas een aantal dagen online en heeft nu al bijna 1,5 miljoen views.

Nike Free: Vivre Le Football Libre

Nike is terug met een nieuwe virale hit. Nike heeft een grappige en romantische video gemaakt voor de Nike Free Run + 3. In de video zien we twee geliefden die dwars door het land rennen om elkaar te zien. Onderweg maken model Rosie Huntington-Whiteley en skateboarder Theotis Beasley ook nog een cameo. Copywriter Ruben Hower schreef de songteksten, en als je het nummer met Shazam opzoekt, dan kan je het gratis downloaden. Bovendien zijn het de acteurs die echt zingen. Met al deze virale elementen is het geen wonder dat de video al meer dan 1,3 miljoen keer bekeken is tot nu toe.

Sauza Tequila: Make it with a Fireman

Laat deze brandweerman maar demonstreren hoe je gemakkelijk een Sauza Margarita cocktail maakt. Sauza Tequila is - hoe kan het dan ook anders - een Mexicaans Tequila import bedrijf. Tequila in alle kleuren, geuren en maten vind je bij Sauza. Voor de vrouwelijke lezer: mocht je binnenkort een Ladies Night hebben met je vriendinnen, overweeg dan om dit filmpje nog een keer te bekijken. Tequila kan best sensueel zijn, helemaal als het door een Amerikaanse brandweerman wordt uitgeschonken. Op de site van Sauza Tequila vind je verschillende recepten, voor iedere avond iets anders. Oh en, het is niet alleen de brandweerman die de Ladies Night compleet maakt, een kitten scoort misschien net zo hoog als de brandweerman. Dit filmpje is sinds 16 april behoorlijk viraal geworden met meer dan 700.000 views.

Een verrassing van Nokia

Had je, toen je jouw eerste mobiele telefoon kreeg, ooit van een mobiel kunnen dromen die mooie beelden kon vastleggen? Nee, ik ook niet, maar een paar jaar later had je die telefoon met camera in je handen. Had je toen ooit kunnen dromen dat de camera van een smartphone 41 megapixels kon hebben? Nee, ik ook niet, maar Nokia heeft een verrassing voor ons. De Nokia 808 PureView is de nieuwe doorbraak in fotografie volgens Nokia zelf en veel mensen lijken het daar mee eens te zijn. Binnen een week heeft de video bijna 500.000 kijkers aangetrokken. Als je wilt dat je video viral wordt, bedenk dan iets waar niemand ooit van heeft durven te dromen. Bekijk deze video om de pure beeldkwaliteit van deze smartphone te ervaren. Of noemen we het een camera?

Old Spice: I Can Do Anything

Heb je ooit geprobeerd iets te leren van een 'player'? Probeer het eens door de zinnen van de man te herhalen. Ik moet echt toegeven dat ik van Old Spice houd, niet omdat zij alleen één van de meest creatieve en grappigste reclames maken maar vooral omdat zij uniek zijn en niet de drang hebben om te focus te leggen op 'get more women' zoals Axe/Lynx. Mannen, ik kan alleen zeggen: 'believe in your smellf' en je kan alles doen wat je wil. Deze video heeft binnen vier dagen meer dan 478.000 views gegenereerd. Andere aanraders zijn 'Sand Car' en 'Never Again'.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.