Week 13/2012 Viral Friday: One Photo A Day, Vice & MinusIQ

29 maart 2013, 13:28

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare en ViralBlog, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video's over huiselijk geweld, Vice & MinusIQ. Heb je een tip? Stuur 'm op!

One photo a day (in the worst year of my life)

Geweld – van welke soort dan ook – is gewoon verschrikkelijk. Er zijn veel campagnes voor, maar deze video – door Saatchi & Saatchi – is echt een ontroerend. Met een eenvoudig “een foto per dag project” ziet u foto's van een jong meisje waarbij duidelijk de tekenen huiselijk geweld te zien zijn. Waarschuwing – het is een verontrustende video met meer dan 3,5 miljoen views sinds 18 maart.

3D Printed Guns (Documentary)

Het wapens debat in Amerika blijft een gespreksonderwerp. Deze week heeft content & journalistiek netwerk Vice een documentaire gepubliceerd over de relatie tussen 3D printing mogelijkheden en vuurwapens. De 1,4 miljoen views binnen 3 dagen laten zien dat dit een hot topic is!

MinusIQ | The pill to lower your IQ permanently

Als je erover nadenkt, heeft de man in de video eigenlijk wel een punt. Soms heeft intelligent zijn een aantal nadelen – voortdurend nadenken over betere opties, werk verbeteringen, wereldvrede en andere zaken. Maar er is een oplossing voor! De MinusIQ pil, die je IQ kan verminderen met 10, 30 of 50 punten. Permanent. Een goed gespeelde promotie door een creatief bureau Sleepthinker te Londen. De video werd meer dan 1,2 miljoen keer bekeken sinds 19 maart.

Imagine a World Without Hate (Official Video)

Deze week heeft ADL.org de “Imagine a World Without Hate” video voor hun tolerantie campagne online gezet. De inspirerende video bevat historische figuren als Martin Lutcher King en journalist Daniel Pearl. De muziek van John Lennon maakt deze geweldige video af. Geen wonder dat de video al 880.000 keer bekeken in 8 dagen.

Nike SB Eric Koston 2 – The Legend Grows

Nike is terug met een nieuwe virale hit. Om de nieuwe schoen: de Nike SB Eric Koston 2 te promoten hebben ze een ludieke video gemaakt met hoogtepunten uit de 20 jarige carrière van de pro-skateboarder. De video is in het wild sinds afgelopen vrijdag en heeft al bijna 500.000 views bereikt tot nu toe.

Rudi de Groot
Content Marketeer bij SDIM

Creatief en innovatief met een grote passie voor content- en socialmedia-marketing.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!