Wat is de volgende stap in jouw carrière? #adv

Wat is de volgende stap in jouw carrière? #adv

Het marketing vakgebied is continue in beweging. De ontwikkelingen gaan sneller dan ooit en er ontstaan veel nieuwe kansen en uitdagingen. Daardoor veranderen ook de kennis en skills die jou als professional waardevol maken voor een werk- of opdrachtgever. Hoe ziet de toekomst van jouw carrière eruit? 

Hoe versterk ik mijn carrièrekansen? Wat zou een volgende stap zijn bij mijn huidige werkgever? Hoe maak ik mezelf aantrekkelijk op de arbeidsmarkt of voor een opdrachtgever? Allemaal vragen die naar boven kunnen komen als je nadenkt over de toekomst van je carrière.

Keuze genoeg?

Hoewel er begin vorig jaar gevreesd werd voor hoge werkloosheid en een faillissementsgolf is het beeld nu compleet anders. Eind 2021 zat de economie alweer op het niveau van voor de corona crisis. Veel organisaties groeien en zien kansen, met name op digitaal gebied. Er is een krapte op de arbeidsmarkt ontstaan en de vraag naar nieuwe medewerkers is groot. Er lijkt genoeg keus te zijn als je toe bent aan een nieuwe uitdaging.

De vraagt ligt echter vooral bij digitale marketeers en specialisten. Voor generalisten en communicatieadviseurs is het lastiger. Er is een flink tekort aan medewerkers die kunnen zorgen voor een digitale versnelling in een organisatie. Wie beheert Google Ads? Wie richt de dashboards in? Wie doet een gedegen zoekwoordenonderzoek? En wie houdt zich bezig met de datakwaliteit en analyse?

Relevante kennis en skills

De moderne marketeer moeten snappen hoe data wordt verzameld, wat ze er mee mogen en hoe ze de data slimmer kunnen inzetten in campagnes. Marketing verschuift van zachte naar harde skills. Customer journeys worden bijna volledig data driven. Voor data & tech minded marketeers ligt de wereld open, maar de klassieke marcommer heeft het moeilijker.

De 5 meest gevraagde kennisdomeinen in 2022:

Data analyse & dashboarding: vertalen van organisatiedoelen naar kpi’s

Paid media: alles van paid social tot programmatic en paid search is hot

Content creatie: met name video & audio

Martech operations: selectie, inrichting en executie juiste techstack

Consumentenpsychologie: CRO, UX research en persuasive copywriting

Jouw carrière: trends, kansen en mogelijkheden.

Benieuwd waar jouw kansen liggen om meer uit je carrière te halen? Tijdens de online sessie ‘Jouw carrière: trends, kansen en mogelijkheden’ op 31 januari nemen Hans Molenaar en Bart Meerdink van Beeckestijn Business School je mee in de toekomst.

Deze sessie is voor iedereen die werkzaam is binnen Digital, Data, CX, Communicatie en Marketing. Professionals willen weten wat de toekomst hen kan brengen. Of je nu in between jobs bent of nieuwsgierig bent naar de volgende stap binnen jouw organisatie. Ook voor B2B marketeers & zzp'ers.

Benieuwd naar de volgende stap voor jou?

In het tweede deel van deze sessie beantwoorden Hans en Bart jouw persoonlijke vragen. Wil jij weten hoe je je verder kan ontwikkelen binnen je huidige organisatie? Of vraag je je af of je een overstap kan maken naar een nieuwe functie? Of ben je in between jobs en heb je behoefte aan advies op welke functies je kan solliciteren? Tijdens de Q&A is er alle ruimte voor advies over jouw persoonlijke situatie.

Meld je hier gratis aan

Make impact   

Werk verandert continu en dat vraagt om de juiste kennis en skills. Beeckestijn Business School helpt hiermee. Met compacte en praktische programma’s binnen digital, marketing, cx, data en communicatie door 100% vakexperts. Op zoek naar gratis kennis en inspiratie? Woon een online clinic bij of download een van de whitepapers. #kennisdelen 

 


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.