VWS-site zorgverzekering druk bezocht

25 november 2005, 06:16

VWS-site zorgverzekering druk bezochtIk raak de tel een beetje kwijt, maar naast uwnieuwezorg.nl en kiesbeter.nl is er blijkbaar nog een iniatief vanuit de over-heid: denieuwezorgverzekering.nl. De website maakt (net als de andere sites?) deel uit van de overheidscampagne om mensen te informeren over de veranderingen door de nieuwe zorgverzekering.

Naast de 1,6 miljoen bezoeken aan de website zijn er 100.000 telefoontjes en 20.000 e-mails via Postbus 51 binnen gekomen. Veel van deze vragen gaan over de financi?le gevolgen. Sinds vorige week is op de website een rekenhulp beschikbaar. Mensen kunnen hier op invullen wat hun huidige inkomen is en hoe ze nu verzekerd zijn. Via de rekenhulp wordt dan uitgerekend of men er uiteindelijk op vooruit of op achteruit gaat.

De campagne loopt door. De afgelopen weken zijn er radiocommercials geweest en advertenties in dag- en weekbladen. Verder verschijnt deze week een nieuwe in eenvoudige bewoordingen opgestelde folder in zeven talen. Dit is de eerste folder afkomstig van de overheid met het keurmerk ?Gewone Taal?. Vanaf 8 december worden er nieuwe tv- en radiocommercials uitgezonden. De boodschap in de commercials is dat je k?n kiezen voor een andere verzekeraar, maar dat dit niet hoeft. Er is in ieder geval ruim de tijd om hier over na te denken tot 1 maart 2006.

Bron:

http://www.communicatieonline.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Anders

    Denieuwezorgverzekering.nl moest, voor zover mij bekend, dé informatieportal worden vanuit de overheid. Blijkens de aantallen zijn ze daar behoorlijk in gestaagd, maar dat diezelfde overheid inmiddels zijn geld zet op (en investeert in) een heel scala aan informerende websites vind ik een PR-misser van de buitencategorie. Hou het nou eens centraal, stelletje zwabberaars.


    25 november 2005 om 06:23

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!