Voice Conference: hoe Centraal Beheer Achmea voice inzet voor innovatie in klantcontact #adv

Voice Conference: hoe Centraal Beheer Achmea voice inzet voor innovatie in klantcontact #adv
,
@entopic

Niet alleen in de VS wordt door organisaties massaal ingezet op voice search. Ook Nederlandse voorlopers zijn er volop mee bezig om het gebruikers nog makkelijker te maken via spraakgestuurde interfaces. Bij NS, KLM en Eneco kun je (straks) bijvoorbeeld via je persoonlijke assistent reisinformatie opvragen, vluchten boeken en je meterstanden doorgeven. Zij delen hun eerste ervaringen, lessen en tips tijdens de Voice Conference op 11 oktober in Amsterdam. 

Nu voice assistants ook in Nederland geïntroduceerd zijn, springen innovatieve organisaties maar al te graag in op de naderende voice-revolutie. Wij nuchtere Nederlanders moeten nog wennen aan praten tegen een apparaat. Maar volgens Ben Sauer – VUI Designer en keynote spreker op Voice Conference 2018 – verandert het gedrag van gebruikers snel. "We kunnen niet vroeg genoeg beginnen met voice", zegt Sauer.

Steeds vernieuwen voor klanten

Dat het gedrag van gebruikers snel verandert beseft ook Annemiek Bakker, expert digital change bij Centraal Beheer Achmea: "Om klanten op maat te kunnen blijven bedienen, moet je steeds vernieuwen. Na het succes van onze live chat en de chatbot, was de inzet van de nieuwste spraaktechnologie een logische stap in het contact met onze klanten." Met het strategisch partnership met Google is Centraal Beheer als eerste Nederlandse verzekeraar nauw betrokken geweest bij de bouw van de eerste functionaliteit van de Google Assistant voor de Nederlandse markt. "Na gewoon bellen met Apeldoorn, kan je dat straks ook via Google. Daarom doen we vanaf het begin mee."

Dat hier uitdagingen bij komen kijken weet Centraal Beheer als geen ander. Wat mag er bijvoorbeeld wel of niet op het gebied van privacy en welke vaardigheden heb je nodig voor een goede Action? Annemiek deelt haar ervaringen en lessons learned tijdens de Voice Conference. 

Inspirerende cases en zelf een Google Action maken

Benieuwd wat de kansen voor jouw organisatie zijn? Tijdens de Voice Conference leer je van cases uit binnen- en buitenland, van sprekers zoals KLM, NS, Centraal Beheer Achmea, Eneco, ING, Rabobank, Amazon, Microsoft en Google. En voor wie liever meteen zijn handen uit de mouwen steekt: tijdens het congres kun je een workshop volgen om zelf een Google Action te maken. 

De Voice Conference vindt plaats op donderdag 11 oktober in Openbare Bibliotheek Amsterdam. Bekijk meer informatie over het programma.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel