Viral Friday Week 08/2009

20 februari 2009, 10:03

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

The New Simpsons Intro


Ter gelegenheid van het bijna 20-jarige bestaan van ‘The Simpsons’ én de allereerste HD-aflevering, hebben Matt Groening & Co de oude bekende intro uit 1989 van Klasky Csupo vernieuwd. Zo is de prijs in de nieuwe openingsscène van Marges boodschappen gestegen van $243,2 naar $486,52, spelen Lisa’s klasgenoten op een Nintendo DS en kijkt de Simpsons familie naar een flatscreen televisie. Naast de vernieuwingen blijven er wekelijks variaties opduiken in het zinnetje dat Bart op het bord schrijft en in de manier waarop de gezinsleden aan het eind op de sofa neerploffen. De serie is de langst lopende tekenfilmserie. De nieuwe intro is sinds vorige week vrijdag 2,7 miljoen keer bekeken. (Bron: TV Visie)

The WTF Blanket


In oktober 2008 werd in de Verenigde Staten de Snuggie gelanceerd. Het product, een soort kruising tussen een deken en vrijetijdskleding, is een ware hype. Binnen twee maanden werden 4 miljoen exemplaren verkocht. Het bedrijf achter de Snuggie, de Amerikaanse Allstar Marketing Group, verdient goed aan de hype: bijna 40 miljoen dollar tot nu toe. Jack Douglass, aka Jacksfilms, een Amerikaanse student met specialisme film maakte een hilarische parodie op de Snuggy reclame en scoort daar bijzonder goed mee, met ruim 1,7 miljoen views alleen al op YouTube! Het filmpje haalde o.a. CNN, Digg, CollegeHumor and Today’s BIG Thing!. (Bron: MD Weekly)

Interactive Hot Tube Girl


Annotatie video’s blijven populair. Na Samsung: Follow Your Instinct en Youtube Street Fighter scoort SecretSauceTV een nieuwe annotatiehit met Interactive Hot Tube Girl. In het annotatie filmpje bepaal je je eigen avontuur met het sexy bikini model Eli Jane. Zorg dat je de juiste keuze maakt, anders is het Game Over!! De annotatie video is ruim een half miljoen keer bekeken sinds eind januari 2009.

38 Cute Animals, 1 Cool Screen, 8 Different Uses


Samsung en The Viral Factory hebben al de nodige Viral Friday hits op hun naam staan, o.a. How we met, Amazing Yawning Lions, Millimeters Matter, Samsung: Optical Illusions en Samsung: Drag and Drop World. Ter promotie van de nieuwe UltraTouch S8300 creëerde The Viral Factory voor Samsung bovenstaande virale video met 38 schattige pluchen dieren. In twee dagen tijd is de video ruim 75.000 keer bekeken.

Computer Tan


Bewustwordingscampagnes gericht op kanker zijn vaak pijnlijk confronterend. De Britse liefdadigheidsinstelling Skcin (The Karen Clifford Skin Cancer Charity) laat zien dat een andere invalshoek ook prima kan werken. De site Computertan lijkt een gelikte beauty advertentie, maar achter ‘tan-tastic’ smile schuilt een goed verborgen, serieuze boodschap. Binnen een dag had de hoax website 30,000 hits, meldt Simon Hill, new-business director van McCann Erickson. Het bijbehorende filmpje is zo’n 65.000 keer bekeken. (Bron: Brand Activation, BrandRepublic)

Paul van Veenendaal
Digital Marketeer bij NPB Media

All-round marketing professional met 20 jaar werkervaring bij o.a. NPB Media, Iris Amsterdam, Starcom, Ogilvy, GroupM, Onetomarket. Volg mij op http://www.twitter.com/yizmo

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!