Viral Friday Week 06/2009

6 februari 2009, 08:52

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Her Morning Elegance


“Her Morning Elegance” is de nieuwste single van Israëlisch singer/songwriter en theatermaker Oren Lavie van het debuutalbum “The Opposite Side of the Sea”. Voor de muziekvideo bij de single koos het regieduo Yuval en Merav Nathan voor stop-motion animatievideo. De opnames van de clip duurden twee dagen, waarbij fotograaf Eyal Landesman meer dan 3225 individuele foto’s schoot van actrice en model Shir Shomron. De slaapvideo verandert in een wonderlijke droomvideo zodra de vrouw begint te wandelen, vliegen, treinreizen en zwemmen in haar bed. Kussens drijven voorbij als wolken en een school sokken zwemt om haar heen nadat ze in de zee is gevallen.

Het debuutalbum was niet meteen een commercieel succes. Gebruik van het nummer in de commercial van Chevy Mailbu en een creatieve clip (2,5 miljoen views op YouTube) zorgde ervoor dat het album alsnog een succes werd. (Bron: Design Taxi, Videoclips.blog.nl, Moefz)

E*TRADE Baby Outtakes


E*TRADE, een in New York gevestigde financiële dienstverlener, laat in haar Super Bowl spotje (gecreëerd door Grey New York) zien dat zelfs baby’s aandelen, obligaties, opties, beleggingsfondsen online kunnen regelen. De bovenstaande exclusieve outtakes werden afgelopen twee weken meer dan 2,7 miljoen keer bekeken. Meer video’s en outtakes zijn te vinden op etrade.com/baby. Wil je de E*TRADE baby een berichtje sturen? Dat kan, hij heeft zijn eigen Twitter account. (Bron: Clickz)

Pepsi Refresh Anthem


Pepsi Cola’s Super Bowl Commercial, gecreëerd door TBWAChiatDay, is een samenwerking tussen rocker Bob Dylan en Black Eyed Peas voorman Will.i.am. Voor de reclamecampagne “Refresh Everything” maakte Will.i.am een mashup van Dylan’s Forever Young. Het filmpje is sinds 29 januari ruim 1,5 miljoen keer bekeken op YouTube. (Bron: Reclamewereld)

CareerBuilder Super Bowl Commercial


Zondag 1 februari stonden de Arizona Cardinals en de Pittsburgh Steelers tegen over elkaar voor de meest prestigieuze sportprijs van het jaar. Naast de sport zijn de reclameblokken het hoogtepunt voor adverterend Amerika. Vacaturesite CareerBuilder beeldt in haar Superbowl spotje zes gefrustreerde blanke werknemers en één gelukkige man uit – een gefortuneerde zwarte goudhandelaar. Reclamebureau Wieden + Kennedy maakte het reclamefilmpje voor de arbeidsbemiddelaar. De commercial is ruim 1,6 miljoen keer bekeken (Bron: NRC, I-kloon)

Lenovo W700ds


Lenovo introduceert een Thinkpad-laptop met twee lcd-schermen. De zware notebook is gericht op grafische professionals en programmeurs. Ter promotie van de 3600 dollar kostende W700ds dual screen laptop heeft de computermaker een grappige video gelanceerd, die op diverse tech blogs te vinden is, o.a. ZDnet, Engadget, CN Beta en Crunchgear. (Bron: Cookin)

Paul van Veenendaal
Digital Marketeer bij NPB Media

All-round marketing professional met 20 jaar werkervaring bij o.a. NPB Media, Iris Amsterdam, Starcom, Ogilvy, GroupM, Onetomarket. Volg mij op http://www.twitter.com/yizmo

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!