Viral Friday Week 49/2011

Viral Friday Week 49/2011

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur 'm op!

Amazing Screen Technology


Samsung geeft ons een blik in de toekomst met flexibele scherm technologie. Hoewel de release van flexibele schermen gepland staat voor 2012 is de bovenstaande video nog verre van werkelijkheid. Het zal nog een aantal jaren duren voordat we Minority Report werkelijk gaan beleven. Wil je zien hoe de werkelijke producten eruit zien? Bekijk het in Samsung’s demo video. Concurrent Nokia heeft ook niet stilgezeten, ook zij toonden prototypes van flexibele schermen. De video staat online sinds 4 december en heeft bijna 1.2 miljoen views! Ga naar Facebook en Twitter voor meer Samsung liefde.

Skittles Boom Box


Taste the rainbow! Skittles heeft wel eens vreemde commercials gemaakt, daar komt er nu nog één bij! Skittles stuurde Nathan Barnatt een boombox als cadeau en vroeg of hij dat wilde delen via zijn YouTube kanaal. Met zijn creatieve mindset is zijn grappige Skittles video maar liefst 800.000 keer bekeken. Wil je meer van Nathan Barnatt zien? Bekijk zijn Facebook pagina, volg hem op Twitter of ga naar zijn website.

Most Insane Immersive Movie Experience EVER


Bekijk hoe de kamer van deze jongen veranderd in een scene van X-Men, zonder SFX, nabewerking, knippen e.d. dit is 100% echt. Playstation heeft dit project gefinancierd en heeft de PS Move beschikbaar gesteld die bevestigd werd aan de camera om de projecties te kunnen volgen. Dat verbeterde het effect en stelt de kijker in staat om langs (virtuele) hoeken te kijken. We hebben onlangs wat 3D mapping virals gezien, zoals de Nokia viral van vorige week. Dit gaat toch weer een stapje verder en we zijn benieuwd wat de toekomst van 3D mapping nog gaat brengen. Deze viral (638.738 views) is er een uit een serie, je kunt de rest bekijken op GreatFilmsFillRooms.

Old Spice MANta Claus: @beautyjunkies


Isaiah Mustafa is weer terug in de laatste commercial van Old Spice voor het nieuwe kerstseizoen. Isaiah oftewel Manta Claus belooft cadeaus te kopen voor iedereen op de wereld. De eerste op zijn lijst is @beautyjunkies, ze ontving een nieuw paar schoenen. @beautyjunkies was zo blij met haar cadeau dat ze nu gelukkig naar het hiernamaals kan gaan. Daar blijft het niet bij, Old Spice geeft cadeaus aan zijn 25 beste vrienden, Baltimore en Australië. Tot nu toe hebben 25 miljoen mensen al een cadeau ontvangen. De video heeft al 364.000 views in minder dan een week tijd. Heb jij je cadeau al van Old Spice mogen ontvangen?

Beats By Dr. Dre Studio Color Campaign


Iedereen weet dat Dr. Dre een van s’werelds beste componisten is, zijn koptelefoonlijn is echter minder bekend. Tijd voor een spetterende promo video dus! Dr. Dre gooit met verf gevulde ballonnen en dat spettert letterlijk uit elkaar. Grappig is dat Dre niet koos voor een hiphop maar dubstep track om de viral te ondersteunen. Zijn keuze pakte echter heel goed uit, want de video ging viraal met meer dan 300.000 views in 1 week.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.