Viral Friday Week 49/2010

10 december 2010, 08:46

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

BMW 1 SeriesM Coupé. Step 3.


Dames en heren, start uw motoren in kijk dit in HD. We hebben hier een teaser van BMW. En eerlijk gezegd, het ziet er zeker uitnodigend uit. Inclusief een Stig-achtige coureur. De video is online sinds 8 december en heeft 28K kijkers gehad. De video nodigt uit om de sleutels te pakken van de gloednieuwe 1 series M coupé. Inderdaad, M-Power onder de schoot. De comments laten prima het sentiment over het merk zien. Of je houdt ervan of je haat het..JAWOHL!

Zeitgeist 2010: Year In Review


Zoekmachine gigant Google publiceerde gister op hun eigen YouTube Channel een nieuwe video over het zoekgedrag in 2010. Dit rapport dat Google aan het einde van dit jaar publiceert heet ‘Zeitgeist’. Klik hier voor de Internationale en de Nederlandse resultaten. Google is allang niet meer enkel een zoekmachine maar Google is door zijn massale gebruik ook geschikt om de meningen en opinies van massa’s mensen te peilen. Als wij deze video pijlen staat de teller na één dag al op 83.071 views.

iQ. I Color. – Red

>

Met de IQ serie wil Toyota een zich stevig vestigen in het micro auto segment. Met deze extreem zuinige en kleine auto openen ze de aanval. Maar hoe overtuig je een vrouw om een auto te kopen? Misschien heeft het reclame bureau gedacht: deze auto is te koop in elke kleur… lippenstift. Mannen daarentegen zullen niet naar de auto kijken maar de mooie vrouw die zich vergrijpt aan de auto. Ondanks dat het “another”auto reclame is hebben binnen drie dagen 60.000 mensen het filmpje gekeken.

Merry Christmas from Grolsch


Grolsch presenteert een ‘video kerstkaart’ met behulp van geluiden bedacht door elk element van de legendarische fles: glas, lucht, bier en de unieke ‘Grolsch’ beugel. Ze hebben de kerst favoriet ‘Oh, Denneboom’ opnieuw uitgevonden, gearrangeerd door componist Ross Power en gespeeld door de speciaal samengestelde ‘Swingtop Philharmonic Orchestra’, een gezelschap dat bestaat uit een aantal van’ s werelds toonaangevende musici en geluidstechnici. De ‘digitale kerstkaart’ is nu 2 dagen online en is al bijna 15.000 keer bekeken. Vrolijk kerstfeest Grolsch!

Hot Salsa Dog


Als je denkt dat we praten over eten, zit je zo fout! We hebben het over een hond die de meringue en salsa wil dansen en waar jij naar zit te kijken met een enorme glimlach op je gezicht. Hoewel de video minder dan een week geplaatst is heeft het al bijna 300.000 views opgeleverd. En als je niet stil kan zitten vanwege de swingende muziek, check dan de ‘officiële videoclip’ geregisseerd door Ron Prokopez.

Kim Bosman
SocialMedia8 bij SocialMedia8

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!