Viral Friday Week 46/2011

Viral Friday Week 46/2011

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur 'm op!

John Lewis Christmas Advert


Kerst, een periode van samenzijn met geliefde naasten. Het zijn hartverwarmende feestdagen waarvoor je naar de winkel gaat om cadeaus te kopen voor familie en vrienden. Hou je niet van de drukte in de winkelstraten? Krijg je stress van het zoeken naar de juiste cadeaus? John Lewis biedt uitkomst in deze situaties, een online retail store. De sympathieke video is prachtig in beeld gebracht. De video is gepubliceerd op 11 november en heeft bijna 1,9 miljoen views. Voor een kijk achter de schermen bekijk de ‘making of’. Meer John Lewis? Check YouTube, Twitter en Facebook.

Jorian Ponomareff – Drift


Ken je stuntman Jorian Ponomareff? Hij is één van de beste freestyle motor stuntmannen in de wereld. Die titel doet hij eer aan door zijn motor vaardigheden te laten zien in een prachtig geschoten video. UGC motor stunt video’s zijn populair, merken in deze branche kunnen hier gebruik van maken door het bouwen van een eigen motor community – zoals Red Bull in verschillende extreme sporten al doet. De video was afgelopen vrijdag geüpload en heeft al bijna 1,2 miljoen views. Snelheidsduivels opgelet! Check Jorian’s Facebook pagina voor meer motor liefde. Hou je meer van auto’s? Bekijk dan de klassieke Ken Block video.

Catvertising


Het is al een tijdje geleden, maar we kunnen de ongelimiteerde invloed van katten in een (potentiële) viral niet ontkennen. Katten domineren mensen in het echte leven, maar ook zeker op het internet. Eindelijk hebben we de bron te pakken. Alle katten die je ooit hebt gezien in een viral, zijn gecast!. John Street doet een boekje open en deelt de ins en outs over deze videos. Echt? We denken het niet. Leuk? Zeker! De video is online sinds 10 november en kreeg al 653.000 views!

ASICS Run With Ryan


Denk jij dat je de snelheid hebt van een elite marathon loper? Asics wil graag dat fans dezelfde snelheid ervaren van een elite marathon loper tijdens een race van 42 km. Ze dagen iedereen uit om de Olympische kampioen Ryan Hall bij te houden voor 18 m. Na de race zijn fans geconfronteerd het nederige feit dat Ryan Hall dit kan volhouden voor 42 km! De video muur was geïnstalleerd in de NYC’s Colombus Circle metro station als onderdeel van een recente campagne voor de New York City Marathon. De video staat online sinds 8 november en heeft meer dan 425.000 views. Het is een geweldig voorbeeld hoe een lokale campagne wereldwijd aandacht krijgt.

Unhate Campaign – The film


Benetton, het bekende modemerk uit Italië is terug met een nieuwe provocerende campagne. Deze keer niet alleen met de alom bekende print uitingen – zoenende wereld leiders. De ‘UNHATE’ campagne bevat ook een video die binnen een dag viral ging met meer dan 264,000 views. Andere merken kunnen een voorbeeld nemen aan Benetton die van de bekende succesvolle paden afgaan en zoals de guerilla campagne. Bekijk de YouTube kanaal van Benetton voor meer video's.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.