Viral Friday Week 38/2011

23 september 2011, 07:58

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Foo Fighters – Keepin It Clean In KC


We weten dat je de Foo Fighters kent en mocht dat niet zo zijn, dan is het een idee om je te verdiepen. In deze video willen ze even iets duidelijk maken, over homo’s! Aan de andere kant heb je de zogeheten Westboro Baptist Church welke compleet tegen homoseksualiteit is en oppert dat God dit ook is. Dit is het perfecte moment voor de Foo Fighters om tegen hun demonstratie in te gaan. Je hebt wellicht de eerdere viral gezien. Met deze video geven ze die extra momentum! De video is online sinds 17 september en kreeg meer dan 1,6 miljoen views!

DnB Norway


Heb jij wel eens geluk? Geld gevonden op straat, loterij gewonnen of iets anders? Kan jij rekenen op je geluk? Enkelen wel maar de slimme mensen onder ons weten dat geluk onbetrouwbaar is. Misschien rekende deze vrouw in de video er niet op of was het stom toeval. Deze video van DnB, een bank uit Noorwegen, is binnen een week tijd al meer dan 858.000 keer bekeken. Wees slim en spaar.

Rhian Touches Herself


Voor deze viral heb je echt ballen nodig. Niet alleen om de beeldschone Rhian Sugden te aanschouwen in een licht provocerende video, maar ook om de boodschap erachter te begrijpen! Deze video is onderdeel van een nieuwe campagne tegen kanker bij mannen en is erg informatief en stimulerend! De video is geupload op 14 september en kreeg meer dan 767.000 views. Met deze video laat het goede doel MCAM zien dat je niet langer via stoffige video’s hoef te communiceren. Maar daardoor blijft de vraag: Wilde je zien hoe Rhian zichzelf betastte?

LYNX – Rules To Rugby


Zwetende dames in een slow motion video over Rugby. Wat kan een man zich nog meer wensen? Kijk je voorbij de oogstrelende dames en luister je naar de videoboodschap, dan steek je nog iets op over de regels van Rugby. De wereldkampioenschap rugby is 9 september officieel gestart in Nieuw-Zeeland. Met alle buzz rondom rugby heeft Lynx Australië slim ingehaakt met een viraal succes. Na 5 dagen is de video meer dan 454.000 keer bekeken. Krijg je niet genoeg van ‘rugby’? Ga dan naar de officiële pagina van Lynx voor meer plezier!

Experience The Great Happyfication


Coca-Cola staat bekend om zijn happiness campagnes – de happiness machine, vrachtwagen en nu een nieuw serie, de Hapiness Factory. De bijna 7 minuten durende video onthult de geheimen van happiness en neemt je mee door de fabriek met gids Pete. Wat is jouw formule voor happiness?

Rudi de Groot
Content Marketeer bij SDIM

Creatief en innovatief met een grote passie voor content- en socialmedia-marketing.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!