Viral Friday Week 26/2010

2 juli 2010, 08:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Old Spice – Questions


Met hun “The Man Your Man Could Smell Like” commercial wonnen Old Spice en Wieden+Kennedy verschillende awards en na enkele andere Old Spice ads heeft W+K nu weer een virale klapper gemaakt, “Questions”. De video werd afgelopen dinsdag op YouTube gezet en is inmiddels meer dan 1,1 miljoen keer bekeken. Veruit de meest virale commercial deze week.

AT-AT Day Afternoon


Een maand geleden stond Patrick Boivin op nummer 1 in Viral Friday met zijn “Iron Baby” video. Deze keer is hij wederom met een film karakter aan de slag gegaan; Star Wars’ All Terrain Armored Transport (AT-AT). De animatie is op YouTube en Vimeo te vinden en is daar sinds 27 juni meer dan 1,1 miljoen keer bekeken. In de video laat de Frans Canadese regisseur zien wat AT-AT’s doen wanneer ze niet in de weer zijn met de Rebel Alliance, en dat is misschien niet wat je zou verwachten.

iPhone4 VS HTC Evo


Je kunt bijna niet om deze video heen: iPhone 4 vs HTC Evo. De video werd een week geleden op YouTube geplaatst en heeft inmiddels meer dan 1,5 miljoen views plus een hoop exposure in de blogosphere. In de hilarische video zijn we getuige van een gesprek tussen een medewerker in een telefoonwinkel en iemand die wanhopig op zoek is naar een iPhone 4. De man achter de video, Brian Maupin (zelf werkzaam op de telefoon afdeling van Best Buy), is momenteel geschorst vanwege de video. Blijkbaar kon zijn werkgever niet lachen om de video… Voor alle iPhone fans heeft Brian, A.K.A. Tinywatchproductions, een tweede video geupload: HTC Evo vs iPhone 4!

LYNX Rise: Jessica Jane Clement


Als voormalig Playmate Jessica Jane Clement je vriendin is moet je scherp zijn. En blijven. En dat is precies wat de boodschap is in deze Lynx commercial (wij kennen Lynx als Axe). Deze video, met daarin “her best bits”, werd sinds afgelopen zondag bijna 400.000 keer bekeken. Zie voor alle “wake up calls” de Lynx Facebook pagina of het YouTube kanaal.

Franse Orangina Commercial


Een van de redenen dat het internet zo ongelooflijk tof is, is dat je coole commercials kunt bekijken die niet op tv mogen. Trek voor deze je wenkbrauwen maar vast op: de nieuwe campagne van Orangina . Orangina maakte in het verleden ook wel originele reclames, maar deze video gaat verder. We zien een poema na het scheren Orangina als after shave gebruiken. Vervolgens komt zijn (menselijke) vriend binnen om het resultaat te bekijken. De video wordt geweerd van tv omdat die te ‘polemisch’ zou zijn, en werd dus sinds afgelopen zaterdag al bijna 300.000 keer bekeken.

Kim Bosman
SocialMedia8 bij SocialMedia8

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!