Viral Friday Week 24/2010

18 juni 2010, 07:59

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

BP Spills Coffee


Praktisch iedereen weet inmiddels wel hoe BP omgaat met een olie lek. UCB Comedy brengt de ramp in de Golf van Mexico naar de BP vergaderzaal en laat zien hoe de managers daar omgaan met “ongelukjes”. De video werd sinds vorige week woensdag op YouTube meer dan 5,2 miljoen keer bekeken.

USA vs England In Lego


Met wedstrijden die overdag gespeeld worden is het WK niet voor iedereen live te volgen en zijn de samenvattingen een uitkomst. Duitser Fabian Moritz maakt samenvattingen van voetbalwedstrijden, en dan voornamelijk de goals, en plaats ze op Legofussball.eu. Zoals de naam van de site al doet vermoeden zijn de samenvattingen volledig in Lego gemaakt. Bovenstaande video, van dé goal van Amerika tegen Engeland, werd sinds afgelopen maandag ruim 2 miljoen keer bekeken en gepost op, onder andere, Guardian.co.uk.

OK Go – End Love


OK Go doet het weer. Hun nieuwste track ‘End Love’ werd middels een video gereleased (je kunt het nummer ook gratis van hun site downloaden) en wij vinden het te gek, net als de vorige video’s. Deze keer hebben ze aan hun release een wedstrijd toegevoegd: als je het nummer downloadt, de video op je Facebook uploadt en commentaar van je vrienden verzamelt, maak je kans op een gegraveerde iPad van OK Go. Op de iPad staan alle nummers en video’s van OK Go en wat dingen die zij leuk vinden. De video is sinds 14 juni 657.053 keer bekeken.

Rémi Gaillard: The Stupid Cup


Rémi Gaillard is geen onbekende voor Viral Friday lezers. In zijn laatste prank spelen de amateur voetballers van de Franse buitenwijk Le Crès de hoofdrol. Zij spelen namelijk hun eigen Champions League finale. Gewoon kijken en genieten! “C’est en faisant n’importe quoi qu’on devient n’importe qui” zoals Rémi zou zeggen. Als je meer wilt zien ga dan naar zijn YouTube kanaal of website. De video is 9 juni geüpload en bijna 1 miljoen keer bekeken.

Sony – Bravia 3D


Sony lanceerde deze prachtige video met de winnende combinatie van een beroemdheid (voetballer Kaka) en coole special effects. Naast deze video is er ook een ‘Behind the scenes’ filmpje. Sony heeft meerdere adembenemende commercials gemaakt voor hun Bravia tv, altijd met een ontspannen (klassiek) muziekje op de achtergrond. De video werd in tien dagen meer dan 287.000 keer bekeken.

Kim Bosman
SocialMedia8 bij SocialMedia8

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!