Viral Friday Week 23/2009

Viral Friday Week 23/2009

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur 'm op!

Clare Werbeloff: Chk Chk Boom!


De negentienjarige Australische schoonheid Clare Werbeloff is één klap beroemd geworden door haar (valse) ooggetuigenverslag van een schietpartij in Sydney. Clare vertelde voor de camera van NineMSN, wat ze op de plaats delict had waargenomen. Haar imitatie van de verdachten en haar "chk chk boom" nabootsing van pistoolschoten gingen al snel heel de wereld rond, met meer dan 1,6 miljoen kijkers (op YouTube en MSN Video) als resultaat. Clare werd platgebeld door nationale en internationale kranten, ontving diverse uitnodigingen van tv-programma’s om in de show te verschijnen en een aanbod voor een bikini fotoreportage. Zelfs t-shirts, koffiemokken en diverse dance remixen vielen haar ten deel met haar "Chk Chk Boom" kreet. Werbeloff huurde na alle ophef een pr- agent in. Die moet uitleggen dat het verhaal verzonnen was. Bekijk ook het Nine Network’s A Current Affairs interview met Clare Werbeloff. (HLN.be, NOS, Kidsweek, Telegraaf)

Total Eclipse of the Heart (Literal Version)


Muziekvideo's op de hak nemen is de laatste trend op YouTube en het heet een "literal version" maken van de video. De songtekst wordt aangepast en beschrijft wat je ziet in de video clip. De meeste van deze video's zijn niet zo heel grappig, maar deze, van Bonnie Tyler's hit "Total Eclipse of the Heart", is geweldig! In minder dan 2 weken tijd werd de video, gemaakt door dascottjr, meer dan 1 miljoen keer bekeken. De muziekvideo werd o.a. geblogd door Entertainment Weekly, The Wall Street Journal, Metro UK, Perez Hilton, getwittert door Ashton Kutcher, Dita von Teese, Tony Hawk, ontving ruim 800 keer Diggs en was te zien op POPTube. De maker van de video ruikt geld en verkoopt ook t-shirts. Andere literal video's zijn Rick Astley's "Never Gonna Give You Up", A-Ha's "Take On Me" en Starship's "We Built This City".

Gillette: How To Shave Your Groin


"Trimming the bush to make the tree look taller." Het is één van de slogans van Gillette's nieuwe online campagne gericht op de man. De campagne (door Proximity Canada in samenwerking BBDO New York) moet mannen aanzetten hun lichaam te scheren en legt in 5 video's gericht op hoofd, borst, rug, oksels en kruis het hoe, wat en waarom uit. Deze laatste is het meest succesvol en bijna 1 miljoen keer bekeken sinds 15 mei. (The Inspiration Room)

Audi R8: Maranello


Audi daagt het Italiaanse automerk Ferrari uit in hun nieuwste commercial voor de Audi R8 V10 5.2 FSI quattro van Kempertrautmann, geregisseerd door Sebastien Chantrel, door de knalrode 525 pk sportwagen (te koop voor 210.440 euro) te laten in de straten Maranello, het domein van Ferrari. Het provocerende spotje is mateloos populair op YouTube, waar maar liefst 30 kopieën te vinden zijn. Ook op andere videoportals wereldwijd is het filmpje geupload, zoals GarageTV (België), Youku (China) en 220.ro (Roemenië). Ferrari fans kalm blijven! Het is het maar een commercial ;-) (Bron: Reclamewereld, Great Ads)

EP: At The Polling Station


Ter promotie van de Europese Parlementsverkiezingen, die van 4 tot en met 7 juni 2009 plaatsvinden in 27 lidstaten, is het Europese Parlement vorige maand een virale campagne gestart om kiezers te motiveren om te gaan stemmen. De promotie filmpjes, bestaande uit een teaser en een drietal video's, heeft als motto "There's always time to vote" en verwijst naar het MySpace profiel van het Europees Parlement.

In het filmpje zit een man met een bijl en een wit geschilderd gelaat met zwarte kringen rond de ogen een schreeuwende vrouw achterna. Als hij een kieslokaal binnenloopt, maakt de zogezegde moordenaar toch eerst tijd om zijn identiteitskaart af te geven en zijn stem uit te brengen. (Bron: Het Nieuwsblad, ViralBlog)


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.