Viral Friday Week 20/2009

15 mei 2009, 05:11

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Britain’s Got Talent: Greg Pritchard


Een nieuwe Viral Friday, een nieuwe Britain’s Got Talent video. Ook deze week levert Britain’s Got Talent weer de best bekeken en meest besproken viral video af. De performer van deze week heet Greg Pritchard. Greg ziet er uit als een punk rocker, hij haat zijn baan als ober en noemt zichzelf een mannelijke sopraan. Eenmaal op het podium brengt Greg “Nessun dorma” ten gehore; dezelfde aria die eerder Paul Potts wereldberoemd maakte. Jurylid Simon Cowell omschreef Greg’s optreden als volgt: “It’s like a dog meowin … it just shouldn’t do that”. Toch werd Greg unaniem gestemd naar de volgende ronde. Zijn auditie is ruim 4,5 miljoen keer bekeken op YouTube.

Bekijk ook Susan Boyle, Shaheen Jafargholi, Hollie Steel, Jamie Pugh, Paul Potts, Michael Jackson, Signature en Derrick Barry.

Make The Girl Dance: Baby Baby Baby


Ter promotie van hun nieuwe single “Baby Baby Baby” bedacht de Franse elektro rock band Make The Girl Dance, bestaande uit Pierre Mathieu en DJ Greg Kozo, een weinig verhullende vier minuten-durende muziekvideo in de straten van Parijs, een grap van een voormalig manager. De clip met drie aantrekkelijke schaars geklede modellen werd in één keer geschoten in 10 minuten tijd. De muziekclip is op Dailymotion, Le Parisien, YouTube (20+ kopieen!), RuTube en MySpace ruim 1,7 miljoen keer bekeken.

Muziekvideo’s met censuurbalkjes om naakt te verhullen zijn overigens niet nieuw. Zo zagen we al eerder afgeplakt naakt in de video The BPA: Toe Jam en ook in de clip “Lessons Learned” van Matt & Kim wordt het nodige gecensureerd. (Bron: Yahoo! News, Fluctuat)

Motherlover


In december 2006 scoorde Justin Timberlake en Andy Samberg een internet hit met de Saturday Night Live act Dick in a Box. De Emmy winnende muziekvideo is sindsdien op YouTube, het NBC & Hulu YouTube kanaal en Google Video ruim 35 miljoen keer bekeken. Speciaal voor Moederdag zijn Justin Timberlake en Adam Samberg opnieuw samen gekomen voor het nummer en de clip Mother Lover, met bijrollen van Susan Sarandon en Patricia Clarkson. In het satirische nummer bezingen de mannen hun liefde voor alle moeders van de wereld, maar eigenlijk specifiek elkáárs moeder. Het nummer is op NBC, YouTube, Youku en MySpace Video ruim 1,3 miljoen keer bekeken. (Bron: De Telegraaf, Wikipedia)

Obama Jokes at White House Correspondents Dinner


President Barack Obama en zijn vrouw Michele lieten zich afgelopen zaterdagnacht van hun vrolijkste kant zien. Op het jaarlijkse Correspondents’ Association Dinner, sinds 1941 een brug tussen de president en de Amerikaanse pers, was de president niet de enige maar misschien wel de beste moppentapper. Zo grapte Obama over het Air Force One incident: “Sasha en Malia zijn er vanavond niet bij omdat

ze huisarrest hebben. Je kunt Air Force One niet voor de lol over Manhattan sturen.”

Ondermeer Sting, Demi Moore en Ashton Kutcher, Steven Spielberg en Jon Bon Jovi waren aanwezig. Een toegangskaart kostte 200 dollar. De grappende Obama is ruim 1 miljoen keer bekeken. (Bron: Het Nieuwsblad, Volkskrant)

Remi Gaillard: Diving


De 34-jarige grappenmaker Rémi Gaillard, bekend van Real Life Mario Kart en Pac Man, is terug met een nieuwe stunt. In de nieuwste video is te zien hoe de maffe Fransman bewapend met een harpoen gaat diepzeeduiken in een aquarium. De bewakers van het aquarium konden er wat minder om lachen. Het filmpje is op YouTube, Dailymotion, MetaCafe en Yahoo Video zo’n 800.000 keer bekeken.

Paul van Veenendaal
Digital Marketeer bij NPB Media

All-round marketing professional met 20 jaar werkervaring bij o.a. NPB Media, Iris Amsterdam, Starcom, Ogilvy, GroupM, Onetomarket. Volg mij op http://www.twitter.com/yizmo

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!