Viral Friday Week 19/2009

8 mei 2009, 06:12

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Britain’s Got Talent: Jamie Pugh


Na Susan Boyle, Shaheen Jafargholi en Hollie Steel is de 37-jarige Jamie Pugh de nieuwste sensatie in de talentenjacht Britain’s Got Talent. Jamie, werkzaam als transporteur voor een grootwarenhuis en pizzakoerier in de avonduren, verbaasde de jury zowel met zijn talent als met zijn angstaanjagende faalangst, die hem, na alle lof, zelfs in tranen deed uitbarsten. Jamie Pugh zong in de show “Bring him home” uit de musical Les Misérables. Zijn auditie is op YouTube inmiddels ruim 2,5 miljoen keer bekeken. (Bron: HLN.be)

We Didn’t Start the Flame War


CollegeHumor, onderdeel van Connected Ventures, blijft scoren in Viral Friday met hun Original Videos. Na Internet Commenter Business Meeting, Where The Hell Is Matt’s Girlfriend?, 24: The Unaired 1994 Pilot, Font Conference, If All Movies Had Cell Phones, is “We Didn’t Start the Flame War” de nieuwste video in de CollegeHumor’s original video series. Met 13.083 Diggs, 6307 likes, 11.000 StumpleUpon thumbs up, 500 bookmarks op del.icio.us en ruim 1 miljoen views in tweeënhalve week tijd is het CHTV filmpje een viraal succes.

I-Movix SprintCam Showreel


Slow motion video’s zijn altijd prachtig om te zien, zeker als ze in full HD zijn. En dat is precies wat de camera waarmee bovenstaande video geschoten is doet; met 1000 beelden per seconde in HD kwaliteit opnemen. Drie weken geleden plaatste David Coiffier de showreel van de I-Movix SprintCam V3 HD voor de NAB 2009 exhibitie op Vimeo. De video, opgenomen tijdens een rugby wedstrijd in het Stade de France, is sindsdien ruim 1,2 miljoen keer bekeken. De video is te downloaden in de volle 1920×1080 of in 720p.

Puke In My Mouth


“Puke In My Mouth” is het antwoord van Pantless Knights, bekend van Search Engine Rap Battle en Mac or PC Rap, op de video Jizz in My Pants van de comedy groep The Lonely Island. In de muziekvideo met Lindsay Gareth en Kosha Patel promoten de dames nep verlovingsringen om ‘douchebags’ van zich af te houden. De hilarische video, sinds vorige week vrijdag te vinden op onder meer Funny or Die, YouTube, Break, Heavy, Spike, LiveLeak, Vimeo en CollegeHumor, is ruim 850.000 keer bekeken. (Bron: The Huffington Post)

Free Hugs Prank: $2 Deluxe Hugs


De Free hugs campagne van Australiër Juan Mann is één van de meest inspirerende ideeën ooit op het internet gelanceerd. Met ruim 42 miljoen views in YouTube en wereldwijde navolging (ook in Nederland!) is ‘Free Hugs’ een overweldigend succes. Mediocre Films bedachten een ludieke variant op het succesvolle concept: Free Hugs Deluxe. De video, opgenomen met vier verborgen camera’s, is op YouTube, Dumpert, Break, Funny or Die, MySpace, Yahoo Video en eBaumsWorld in anderhalve week tijd ruim 1 miljoen keer bekeken. De reacties op de video zijn, niet verwonderlijk, gemengd.

Paul van Veenendaal
Digital Marketeer bij NPB Media

All-round marketing professional met 20 jaar werkervaring bij o.a. NPB Media, Iris Amsterdam, Starcom, Ogilvy, GroupM, Onetomarket. Volg mij op http://www.twitter.com/yizmo

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!