Viral Friday Week 14/2011

8 april 2011, 07:44

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Playmobil Apple Store Play Set From ThinkGeek


Iets voor de kleintjes! ThinkGeek koppelde het laatste aan het eerste: een Apple Store speelset voor kinderen! Het resultaat is schitterend. Het bedrijf heeft volledig de look and feel van de winkel overgenomen en ze vonden zelfs een plek waar Steve Jobs zijn laatste producten kan presenteren aan de Playmobil bewoners. Dat is iets compleet anders dan het bakkertje waar de meeste Playmobil dorpjes uit bestaan. De video is online sinds 31 maart en heeft al bijna 440.000 views.

Big in the city – Kobe Bryant and smart BRABUS


Smart is slim en heeft Kobe Bryant gestrikt voor hun nieuwe campagne in China genaamd “Big, In The City”. In deze campagne is te zien hoe de NBA superster in een Smart iemand op spectaculaire wijze achtervolgt. Naast het verschijnen in advertenties en campagnes zal Kobe in juli China bezoeken voor een aantal evenementen en ontmoetingen met Smart-eigenaars. Deze video is sinds 29 maart online en is al meer dan 94.000 keer bekeken!

FarmVille: English Countryside – Sheep Crossing


Meer dan 62 miljoen mensen spelen FarmVille. Ongelooflijk! In deze video zie je hoe schapen door de straten van New York lopen alsof ze nooit iets anders hebben gedaan. Het is onderdeel van een nieuwe campagne van de makers van FarmVille, Zynga. Voor de lancering van een limited edition van het spel, genaamd English Countryside. In dit spel kun je een tweede boerderij starten op het Engelse platteland en daar horen schapen bij. Word een schapenherder of laat je groenten sneller groeien op engelse vruchtbare grond. What’s next in New York? Koeien, paarden en kippen? De video is 43.000 keer bekeken in 10 dagen tijd.

Hyundai Accent 3D projection mapping


Bij Hyundai weten ze hoe ze een auto onder de aandacht moeten brengen. In dit filmpje wordt hun nieuwe slogan “New thinking, New possibilities” benadrukt door middel van een prachtige 3D Projection Mapping die uitgevoerd is voor een nieuwe auto, de Hyundai Accent. Dit filmpje staat nog maar drie dagen geleden online en is al meer dan 70.000 keer bekeken op YouTube! Meer zien? Bekijk het YouTube kanaal.

Best Of A Normal Day


Sommige mensen hebben al moeite met het doen van een trucje met een voetbal. Kijk wat deze jongens kunnen met al hun spullen! De video staat sinds 4 april op YouTube en is nu al meer dan 600.000 keer bekeken! Ik weet niet hoe deze jongens het hebben gedaan maar dit is behoorlijk indrukwekkend. Ze hebben zelfs hun eigen website en Facebook pagina. Don’t try this at home!

Kim Bosman
SocialMedia8 bij SocialMedia8

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!