Viral Friday Week 05/2012

3 februari 2012, 12:48

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

“Matthew’s Day Off”


De meest virale video voor de Super Bowl commercials is Honda met Matthew Broderick van de beroemde film: Ferris Bueller’s day off. De spot maakt meerdere referenties naar deze klassieke film, waaronder een hommage aan de intro en zelfs het singen bij de parade. De film was uitgebracht in 1986 maar de vorige generaties zullen zich ongetwijfeld deze film herinneren, slimme doelgroep targeting van Honda. 2 dagen voordat de Super Bowl begint staat de views teller al op meer dan 8 miljoen.

“Transactions” Acura NSX #JerrysNSX


De nummer twee van de Super Bowl auto commercials is van Acura, een promotie van de droomauto: Acura NSX concept. De video toont de beroemdheden Jerry Seinfeld en Jay Leno, ze doen letterlijk alles om de trotse bezitter van de Acura NSX concept te mogen zijn. Hoe wanhopig zou jij zijn? De video duurt vrij lang maar weet mijn aandacht vast te houden door Jerry’s grapjes. Met meer dan 7,5 miljoen views in 3 dagen raakt Acura zeker de ‘sweet spot’.

Flying People In New York City


Buitenaardse wezens? Vliegende mensen in New York? Het zijn op afstand bestuurbare poppen in de vorm van een mens. De video is echter meer dan een coole viral. Het gaat hier om een promotiefilm voor de sci-fi film Chronicle. Slimme manier om een film te promoten maar het kon beter. Zo is er op het einde geen duidelijke call to action. Jammer, gemiste kansen. Vooralsnog is dit filmpje zeer viral, in slechts 5 dagen tijd heeft de video bijna 5,5 miljoen views.

The Dog Strikes Back


Ben jij een Super Bowl fan? Kijk jij ook zo uit naar de commercials? Als opvolger van de succesvolle ‘The Force’ commercial heeft Volkswagen ‘The Bark Side‘ 2 weken geleden uitgezonden. Na 2 geweldige commercials met Star Wars als thema ligt de lat enorm hoog. Jammer genoeg voldoet deze nieuwste video niet aan de verwachtingen, het heeft zelfs weinig met Star Wars te maken. Het einde voelt geforceerd aan om het Star Wars thema erin te houden. Toch heeft de video in 5 dagen tijd meer dan 2 miljoen views. Star Wars is geweldig maar wellicht is het tijd voor een nieuw thema Volkswagen?

David Beckham Bodywear For H&M


Zweedse Retailer H&M heeft zijn eerste 30 seconden durende spot gemaakt voor de Super Bowl in samenwerking met voetballer David Beckham. De voetballer presenteert zelf in levende lijve zijn eigen onderbroekenlijn voor H&M. In plaats van een ingewikkelde commercial is dit een vrij directe aanpak voor de promotie. De commercial wordt aankomende zondag uitgezonden op de Super Bowl. Inmiddels heeft de video op YouTube al meer dan 580.000 views sinds 26 januari. De David Beckham onderbroekenlijn lanceert wereldwijd in 1,800 winkels op 2 februari.

Chi Chung Man
Social Media Analyst bij 3sixtyfive

Chi werkt als social media analist bij 3sixtyfive. Hij combineert zijn social marketing kennis met ontwikkelingen uit Azië.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!