Viral Friday Week 03/2012

20 januari 2012, 12:10

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Volkswagen Game: The Bark Side


Nadat “The Force” al de titel viral van het jaar op Viralblog in de wacht sleepte in 2011, heeft Volkswagen een nieuwe viral gelanceerd genaamd “The Bark Side”. Het is een teaser voor een “big game party” op 27 Januari. “You should never change a winning team” en dat is precies wat Volkswagen op dit moment doet. Voortbordurend op het viral succes van 2011 met het Star Wars onderwerp en het lijkt ze weer te lukken. Sinds 18 Januari is de viral al 2,5 miljoen keer bekeken. We weten nog niet precies wat het spel voor ons in petto heeft, maar het heeft iets te maken met jouw naam geschreven in de sterren. Zien we jou straks stralen tussen de sterren?

Old Spice – Blown Mind


Gespierde half naakte mannen in een commercial gooien werkt tot nu toe erg goed voor Old Spice. Goed nieuws voor de dames aangezien Terry Crew weer terug is. Zoals de naam al doet vermoeden is deze video letterlijk ‘mind blowing’. Reclamebureau Wieden + Kennedy heeft deze ‘Smell is Power’ campagne gemaakt. Met 2,1 miljoen views hebben ze een vliegen start gemaakt. Wil je meer Old Spice? Ga naar de YouTube kanaal voor meer half naakte mannen.

Hello


Het is de droom van elke filmmaker dat mensen wereldwijd naar je creatieve filmpje kijken. De Nederlander Matthijs Vlot is hierin geslaagd. Hij deed een remake met film fragmenten van de bekende song: Hello van Lionel Richie. De teksten zijn gemaakt door verschillende bekende filmsterren. De film is nu 6 dagen online en heeft al 2,5 miljoen views. Het succes van deze video laat zien dat je zelfs met bestaand materiaal een viral kan maken. Gebruik je fantasie en wees creatief!

The Joy of Books


Vraag jij je wel eens af wat boeken in de avond doen? Dansen in de boekenkasten! Deze boeken zijn afkomstig van een boekwinkel uit Toronto en komen tot leven zodra de eigenaar zijn winkel verlaat. Een simpel idee dat enorm viraal ging met meer dan 2,2 miljoen views. Goed om te zien dat boeken nog steeds gewaardeerd worden!

The Day The LOLcats Died


Deze week was het een opmerkelijk week op het internet met de acties van SOPA en PIPA. Websites zoais Wikipedia en Google gaven een duidelijk signaal aan door tijdelijk hen websites te censureren. Gelukkig zijn de wetsvoorstellen van SOPA en PIPA niet door het senaat gekomen. Deze protest video heeft bijna 700.000 views binnen 4 dagen tijd. Weg met de censuur, lang leve het internet!

Chi Chung Man
Social Media Analyst bij 3sixtyfive

Chi werkt als social media analist bij 3sixtyfive. Hij combineert zijn social marketing kennis met ontwikkelingen uit Azië.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!