Viral Friday Week 01/2012

6 januari 2012, 12:59

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Golden Loves Guitar


We weten allemaal dat muziek veel emoties teweeg kan brengen. Maar dat dit ook voor dieren geldt? Bekijk de video van Bailey, een Golden Retriever die van akoestisch muziek houdt. De gitarist Drew Arcoleo heeft de video net voor kerst gepost maar het heeft nu al meer dan 4 miljoen views. De video wekt de indruk op een product placement van Bud Light maar de beste man vertelt in een behind the scenes video dat hij geen connecties met het bedrijf heeft. Bekijk zijn YouTube kanaal voor meer akoestisch muziek.

Fishing under Ice


Heb je ooit gehoord van een fins meer genaamd Sääksjärvi? Waarschijnlijk niet, maar het was de plaats waar 1 van de grootse virale hits van afgelopen week zich voltrok. 5 mannen gingen naar beneden in het bevroren meer met duikapparatuur, een rubber eendje, ballon en een kruiwagen. De beelden die ze geschoten hebben zien er indrukwekkend en surrealistisch uit. Geen wonder dat het filmpje viraal ging met over de 1,5 miljoen views op YouTube en Vimeo. En ja, ze staan met hun voeten aan de onderkant van het ijs.

Doritos Super Bowl


In Amerika is de Super Bowl een van de grootste events van het jaar. Daarom is het commercieel aantrekkelijk voor bedrijven om tv commercials rondom dit event in te kopen. Doritos heeft er een viral marketing stunt omheen bedacht: ‘Crash the Super Bowl Contest’. Ze nodigen het publiek uit om eigen gemaakte Doritos commercials in te sturen. De inzending gecreëerd door Jack & John. Wij denken dat het zeker een goede kans maakt om te winnen.

Controlled Quantum Levitation on a Wipe’Out Track


Herinner je nog Quantum Levitation? Je weet wel, de technologie dat objecten kan laten zweven. Vorig jaar was de grote doorbraak gepost op YouTube. Nu heeft de Japan Institute of Science and Technology progressie geboekt met deze technologie. Gamers herkennen de setting onmiddelijk. Het is namelijk een recreatie van de Wipeout game. De video is sinds 24 december online en heeft bijna 1 miljoen views. Krijgen we in de nabije toekomst Quantum Levitated races? We zullen zien wat voor zwevende auto’s we in de toekomst kunnen verwachten.

Star Wars – Times Square Freeze Mob


Flashmobs zijn populair, natuurlijk moet de executie tot in de puntjes goed zijn uitgevoerd. Dit kan leiden tot een YouTube sensatie. Met een futuristische thema was het slechts een kwestie van tijd voordat Star Wars met zijn eigen flash mob kwam. En natuurlijk met de bijpassende locatie, Times Square, New York. Om de lancering van de nieuwste Star Wars game te promoten is de flash mob ingezet met de hulp van 100 fans. Een must-see met meer dan 2,4 miljoen views. Bekijk de YouTube kanaal voor meer Star Wars video’s. May the force be with you!

Chi Chung Man
Social Media Analyst bij 3sixtyfive

Chi werkt als social media analist bij 3sixtyfive. Hij combineert zijn social marketing kennis met ontwikkelingen uit Azië.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!