Viral Friday week 6/2017: kinky adultmeals, inhakers en make love not walls

17 februari 2017, 14:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week kinky adultmeals, inhakers en make love not walls

1. Burger King | valentines adult meal

1.332.055 views

Een kidsmeal is in de fastfoodwereld al jaren een gebruikelijke bestelling. Speciaal voor Valentijnsdag komt de hamburgerketen in Israël met een gewaagdere actie: een adultsmeal met kinky speeltjes voor volwassenen. Iets minder spannend, maar zeker ludiek is de Valentine´s Cup; een drinkbeker met twee rietjes waardoor je samen met je geliefde romantisch kunt genieten van je drankje. Waarom was dit er niet eerder?!

2. Diesel | MAKE LOVE NOT WALLS, a film directed by David LaChapelle

63.348 views

Fotograaf en regisseur David LaChapelle staat bekend om zijn surrealistische en vaak humoristische stijl. LaChapelle ontwikkelde samen met creatief bureau Anomaly Amsterdam een wereldwijde campagne voor Diesel met een duidelijke anti-Trump boodschap: make love, not walls. Met deze merkcampagne geeft Diesel commentaar op de samenleving en pleit het merk voor meer liefde, moed en rebellie. In de video zie je bont uitgedoste mensen een muur neerhalen om vervolgens elkaar in de armen te vallen en feest vieren. Volgens Diesel is liefde en saamhorigheid in de maatschappij van nu onmisbaar.

3. Visa | UNCOMMON TRUTHS: FLOWERS

134.655 views

Bloemen zijn al jaren hét cadeau om geliefden te verrassen op Valentijnsdag. Financieel dienstverlener Visa denkt daar echter anders over en creëerde deze video die voor eens en altijd uitlegt dat bloemen heel onhandig zijn als valentijnscadeau. De video genereerde meer dan 134.000 views, vooral dankzij de originele insteek en door in te haken op de actualiteit.

4. Samsung Nederland | Dit jaar geen vergeten Valentijn!

12.105 views

Dit jaar pakt Samsung Nederland uit met een originele manier om mensen te helpen die Valentijnsdag zijn vergeten. De nieuwe AddWash-wasmachine biedt namelijk uitkomst.

5. KFC | ChickenGram

7.552 views

Liefde gaat door de maag zullen we maar zeggen. Kentucky Fried Chicken (KFC) maakte voor Valentijnsdag een video met een verrassing voor de ultieme kipliefhebbers onder ons (lees: de liefhebbers van gefrituurde kip in een bucket). Deze originele insteek om je geliefde te verrassen is inmiddels meer dan 7.000 keer bekeken. Vooral de komische insteek speelt hier een belangrijke rol in. Enjoy!

David Pedro
Social Media Community & Content Marketeer bij Mindshare Nederland

Mindshare is een mediabureau dat haar klanten dagelijks helpt bij het realiseren van een grote variëteit aan doelstellingen. Wij willen de leading business partner zijn voor onze klanten en helpen hun business te laten groeien. Via consumenten-, media- en merkinzichten - Big Data - helpt Mindshare de juiste media en middelen te selecteren om een doelstelling te behalen.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!