Viral Friday Week 47/2014: Snapchat, PooPourri & Kmart

21 november 2014, 14:30

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van Snapchat, PooPourri & Kmart. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

1. Drogba vs. Messi: #EpicFood

Turkisch Airlines is niet bang om te investeren in een paar hoofdrolspelers voor hun commercials. Waar we eerder basketballer Kobe Bryant samen met wereldvoetballer Messi (het gezicht van het vliegtuigmaatschappij) zagen, is het nu de beurt aan de Iconische spits van Ivoriaanse afkomst, Drogba. De video is in een week tijd meer dan 20 miljoen keer bekeken, terwijl de video niet bijzonder spectaculair is. Een beetje humor, twee sporters met wereldfaam en waarschijnlijk flink wat pre-rolls zijn genoeg voor 20 miljoen views.

2. [HOONIGAN] KEN BLOCK’S GYMKHANA SEVEN

Daar is ‘ie weer! Rally- en stuntcoureur Ken Block en zijn GYMKHANA-serie zijn oude bekenden van Viral Friday. In de zevende editie pakt ‘Kenny from the block‘ weer lekker uit en dit keer is Los Angeles het toneel waar hij zijn sublieme rally skills vertoont. De auto waarin Ken zijn rit door LA filmt, is bovendien te gek! Het is een door RTR-C Racing en Hoonigan Racing (de sponsors van Ken Block) omgebouwde Ford Mustang notchback uit 1965. Onder de motorkap van deze ‘Hoonicorn‘ schuilt een Ford V8-motor met liefst 845 pk! De achtpitter is gekoppeld aan een zestraps versnellingsbak die alle vier de wielen aandrijft.

Deze opvallende verschijning is de perfecte keus voor Ken’s ‘blokje om’ in Los Angeles omdat er in deze stad veel ‘Low Rider’ liefhebbers wonen (oftewel, liefhebbers van gemodificeerde Amerikaanse klassiekers die extreem verlaagd zijn). Ken’s stuntwerk scoorde in een week tijd al meer dan 12 miljoen views en is een echte ‘must see’ voor alle autoliefhebbers onder ons!

3. Introducing Snapcash!

Ok, berichten-app Snapchat kwam deze week een viral waar je echt de kriebels van krijgt. Op een typisch Amerikaanse wijze introduceert de app – die door menig tiener in Nederland gebruikt wordt om (meestal pikante) plaatjes te versturen – een nieuwe service. Je kan nu dus ook betalen via Snapchat door het $ teken te gebruiken. Daarvoor is wel een koppeling nodig met je bankgegevens.

Of dit een succes gaat worden valt te bezien. Hier bij de Viral Friday-redactie doemde al snel het idee op voor ‘betaalde pikante plaatjes’. En wij kunnen ons voorstellen dat dit iets is waar de ouders van onze jeugd niet echt op zitten te wachten.

4. Jingle Bellies | Kmart Joe Boxer Commercial 2014 #ShowYourJoe

Vorig jaar had het Amerikaanse warenhuis Kmart een giga kerstviral te pakken, met de hilarische show your Joe‘ commercial. Dit succesverhaal een krijgt een volgende episode, simpel maar geniaal, maar niet meer nieuw. In een paar dagen tijd is de kerstvideo van Kmart als meer dan 830.000 keer bekeken. Of dat deze video de 18 miljoen van vorig jaar gaat evenaren valt nog te bezien.

5. Even Santa Poops – PooPourri.com

Toiletspray PooPourri had vorig jaar een van de grootste viral hits (30 miljoen views) door een video te maken die het spreekwoordelijke beestje bij de naam noemt. Deze nieuwe video met de Kerstman in de hoofdrol scoort binnen een paar dagen al behoorlijk wat views (760.000). Door nu al in te spelen op de kerstdagen met een ‘spot on‘ video, gaat deze viral waarschijnlijk wederom miljoenen views scoren.

Ward Cuiper
Manager Content Marketing bij Mindshare

Hi I'm manager Content Marketing at Mindshare Netherlands. All I talk about is: | Content | Social | Digital | Influencer marketing | Advertising | and geeky stuff

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!