Viral Friday week 43/2016: vieze wasberen van Geico en een Burger King verkleed als McDonald’s

28 oktober 2016, 13:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week vieze wasberen, Koreaanse ziplines, een opvallende Halloween-kostuum, de stresstest van een transgender en dodelijke kinderen.

Heb je een tip? Stuur ‘m op!

1. GEICO – Raccoons, C’mon Try It!

3.456.429 weergaven

De Amerikaanse verzekeraar GEICO is weer terug met een monsterlijke viral video hit. Dit keer stelen wasberen de show met een misselijkmakend maaltje. De link de GEICO legt tussen ‘het delen van iets vies dat je proeft’ en ‘overstappen met je autoverzekering voor 15 procent korting’ vinden wij erg vergezocht. Desalniettemin scoorde de video (waarschijnlijk ook mede dankzij een fors marketingbudget) meer dan 3 miljoen views in een week tijd.

2. The North Face – Extreme Shopping

2.494.793 weergaven

Tja, sensatie is altijd een goed element waarmee je van je video een viralhit maakt. De Zuid-Koreaanse tak van outdoor kledingmerk The North Face pakt deze week uit met een bijzondere stunt waarin nietsvermoedende klanten een gratis jas kunnen verdienen. Ze moeten hiervoor alleen wel met een kabelbaan de winkel verlaten en door een reclamebord scheuren. Het resultaat is goed voor meer dan 2,4 miljoen views in een week tijd.

3. BURGER KING® – Scariest BK (Halloween)

82.737 weergaven

De Amerikaanse burgerketen Burger King loopt alvast warm voor Halloween en neemt daarbij zijn grote rivaal McDonald’s op de hak. Video’s waarin plaagstootjes worden uitgedeeld naar de concurrentie hebben altijd een goede kans op viraal succes. Ook deze video waarin Burger King een van de eigen filialen verkleedt als een McDonald’s-spook heeft inmiddels een mooie score van meer dan 82 duizend views in minder dan een week tijd op zijn naam staan.

4. Secret Deodorant – Ladies’ Room #StressTest

63.580 weergaven

De Amerikaanse parfummakers van Secret Deodorant scoren deze week met een video die transgenders een hart onder de riem steekt. Met de pakkende boodschap dat er geen verkeerde manier is om een vrouw te zijn, volgen we een transgender vrouw die moed verzamelt om met opgeheven hoofd te lopen in het damestoilet. En uiteraard zorgt Secret Deodorant voor het laatste benodigde beetje zelfvertrouwen.

Inmiddels scoorde de video meer dan 63 duizend views en dat is goed voor de vierde plaats in dit Viral Friday-overzicht.

5. Brady Campaign – Toddlers Kill

55.832 weergaven

Het recht om vuurwapens te bezitten is in Amerika opgenomen in de grondwet. Jaarlijks vallen echter vele slachtoffers door ongelukken met vuurwapens. In veel van die incidenten zijn kinderen betrokken. Om hier op pakkende wijze aandacht voor te vragen, creëerde de non-profitorganisatie Brady Campaign een pakkende video waarin duidelijk wordt gemaakt dat mensen niet gedood worden door vuurwapens, maar door kinderen met vuurwapens. Het resultaat genereerde meer dan 55 duizend views in een week tijd.

David Pedro
Social Media Community & Content Marketeer bij Mindshare Nederland

Mindshare is een mediabureau dat haar klanten dagelijks helpt bij het realiseren van een grote variëteit aan doelstellingen. Wij willen de leading business partner zijn voor onze klanten en helpen hun business te laten groeien. Via consumenten-, media- en merkinzichten - Big Data - helpt Mindshare de juiste media en middelen te selecteren om een doelstelling te behalen.

Categorie
Tags

1 Reactie

    sana

    hallo Google


    29 oktober 2016 om 19:23

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!