Viral Friday Week 43/2015: Samsung VR, Sony Playstation en Louis Vuitton

23 oktober 2015, 12:30

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van Samsung VR, Sony Playstation en Louis Vuitton. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

1. Launching People – #BeFearless

Samsung overtuigt ons met de #BeFearless-campagne dat angst er is om overwonnen te worden. Met deze viral hit stoomt Samsung ons klaar voor de introductie van Samsung Gear VR. Met deze technologie wil Samsung ons oog in oog brengen met onze allerdaagse angsten en uitdagingen. Deze inspirerende oproep, vertolkt met een high-end productie, scoorde bijna twee miljoen views in een week tijd.

2. Official PlayStation Holiday 2015 Commercial

Greatness Awaits. Met deze slogan teased Playstation de fans van Star Wars alvast voor de komst van de nieuwe PlayStation 4 Star Wars Battlefront-bundeldeal. Welke man droomt er nu niet van om net als in zijn kinderfantasieën met zijn vrienden te kunnen vliegen met de X-Wing Fighter uit de iconische films. In Star Wars Battlefront wordt deze droom werkelijkheid. Met 1,7 miljoen views een terechte tweede plaats in dit Viral Friday-overzicht.

3. Peugeot 308 GTi I Push The Limits

Voor de introductie van de nieuwe 308 GTi pakt Peugeot uit met een prachtig geproduceerde video. Noam Murro is verantwoordelijk voor de regie. Murro zou je kunnen kennen van films als 300: Rise of an Empire en Smart People. De onverwachte hoofdrolspeler in deze clip is Crystal, de kapucijnaap die eerder de show stal in de films A Night at the Museum en The Hangover. De actie en het gebruik van deze bekendheden uit Hollywood leggen Peugeot geen windeieren. Inmiddels is de video al meer dan 1,4 miljoen keer bekeken in minder dan één week tijd.

4.The Spirit Of Travel from Louis Vuitton

Een essentieel deel van het maken van een reis is natuurlijk wat je meeneemt – en hoe. Modehuis Louis Vuitton staat bekend om zijn iconische bagage. In deze indrukwekkende video met prachtige beelden komt hier en daar een tas van het welbekende merk voorbij. Het is overigens niet de eerste keer dat Louis Vuitton inspeelt op travel, eerder dit jaar werd deze video gepubliceerd. Bovenstaande video is goed voor meer dan 840.000 views.

5. Music Deserves Bose featuring Russell Wilson and Macklemore

NFL-grootheid Russell Wilson staat bekend als een koppige speler. In deze video probeert Bose duidelijk te maken dat eigenlijk alleen muziek tot hem doordringt. Dat proberen ze nog duidelijker te maken door de muziek van rapper Macklemore te visualiseren. En wie kan dat beter dan Macklemore zelf, die als een soort van unseen motivator in de video voorbijkomt. En hoe kun je deze muziek het beste beluisteren? Juist, met de nieuwste headphones van Bose. De video is in een korte tijd al meer dan 230.000 keer bekeken.

Ward Cuiper
Manager Content Marketing bij Mindshare

Hi I'm manager Content Marketing at Mindshare Netherlands. All I talk about is: | Content | Social | Digital | Influencer marketing | Advertising | and geeky stuff

Categorie
Tags

1 Reactie

    TomWaals

    De Samsung Gear VR wordt momenteel ook het meest verkocht. Moet wel zeggen dat de virtual reality ervaring bij de PS VR mij een stuk meer aanspreekt. Daarom adviseer ik mensen eerder een Playstation vr te kopen.


    17 maart 2017 om 18:45

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!