Viral Friday Week 39/2015: Beats by Dre, Honda & Heineken

25 september 2015, 13:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van Beats by Dre, Honda & Heineken. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

1. Chris Robshaw in The Game Starts Here – Beats by Dre | Rugby

Koptelefoonfabrikant Beats by Dre heeft net zoals veel merken sporticonen geadopteerd als merkambassadeurs – en niet zonder succes. Rond elk groot sportevenement passeert naast de gevestigde orde nu ook Beats by Dre de revue, met altijd weer inspirerende en gelikte video’s. Dit keer was het de beurt aan rugby pro Chris Robshaw. De video die tijdens het WK rugby uitkwam, is inmiddels bijna 6 miljoen keer bekeken.

2. Honda “Paper”

Deze video is een waar kunstwerk. Het is een reis langs alle innovaties van Honda van de afgelopen 60 jaar. En dat doen ze niet met real-life camerabeelden en een catchy themesong eronder, maar met een prachtige stop-motionvideo vol met handgetekende illustraties. Deze video kan zeker een boost geven aan de geloofwaardigheid van Honda, want het barst van de creativiteit. De video staat nu een aantal dagen online en is goed voor meer dan 2,6 miljoen views.

3. Dancing in the Rain | Pepsi Max | Genius. #LiveForNow

Met de mooie zomerdagen en festivals achter de rug trakteert Pepsi Max ons op een weemoedige viralhit. Regen op festivals hebben we allemaal wel eens meegemaakt, maar heel vrolijk word je er niet van. Pepsi Max creëerde echter een festival waar je niet nat wordt van de regen. De verbaasde, nietsvermoedende bezoekers geven een nieuwe definitie aan ‘Dancing in the Rain‘ en leveren Pepsi Max een prima score van bijna 2,5 miljoen views in één week tijd op. Enjoy!

4. Heineken | The Chase

Een nieuwe Bond-film betekent ook een nieuwe video van Heineken. Voorheen gaf de bekendste spion van onze aardbol de voorkeur aan een Vodka Martini, maar sinds Skyfall laat hij een koude goudgele rakker van Heineken zeker niet links liggen. De combinatie James Bond en Heineken betekent actie en een kleine portie humor. Het bijzonder van dit alles is dat de video slechts 341.000 keer is bekeken en dat is best mager.

5. Da Period Talk

That awkward moment! Geen ouder kijkt uit naar het moment dat zij hun puberende dochter moeten voorlichten over ‘the period‘. Lammily heeft hier een mooi product voor bedacht, dat zij via deze ongemakkelijk, maar humoristische video onder de aandacht proberen te brengen. De video is herkenbaar en, zoals gezegd, pijnlijk ongemakkelijk – en daardoor sterk. De video werd al meer 180.000 keer bekeken in 3 dagen tijd.

Ward Cuiper
Manager Content Marketing bij Mindshare

Hi I'm manager Content Marketing at Mindshare Netherlands. All I talk about is: | Content | Social | Digital | Influencer marketing | Advertising | and geeky stuff

Categorie
Tags

2 Reacties

    Ward

    @Wouter, kan ik mij wel in vinden 😉

    Twee rugby video’s van hetzelfde merk is iets teveel van het goede en bij deze gingen de views als selectie criteria boven mijn persoonlijke smaak.


    28 september 2015 om 11:30

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!