Viral Friday week 38/2017: Compton Boys, de onzichtbare man van Audi en Netflix is een grap.

22 september 2017, 13:30

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week: Compton Boys, de onzichtbare man van Audi en Netflix is een grap.

#1. Kiwis get rescued from vacayfail | Visit Oslo

43.468 views

Ben je ooit zelf wel eens terecht gekomen in een overvolle toeristische attractie met hordes mensen? Visit Oslo heeft besloten om deze zomer de redding te zijn voor de reiziger die zich wil onttrekken aan deze mensenmassa’s. In de korte film zie je hoe het koppel Sam en Marela een privétour krijgt door de hoofdstad van Noorwegen en eindelijk wel kunnen genieten van de omgeving zonder gestoord te worden door andere toeristen die het mooie uitzicht blokkeren. De testimonial van Sam en Marela zegt genoeg.

#2. Halo Top | Eat the Ice Cream

11.000 views

De populaire Youtuber en regisseur Mike Diva ontwikkelde voor ijsfabrikant Halo Top Ice Cream een wel heel opvallende commercial. Je ziet een robot die langzaam toenadering zoekt tot een oudere vrouw en haar een lepel ijs voert. Echter weigert ze dit te eten. Dan produceert de robot een ijsje van Halo Top. Die eet ze wel. De commercial die op zijn minst angstaanjagend te noemen is trekt in ieder geval wel de aandacht. En laat dat nou net de missie zijn geweest van het merk!

#3. Netflix Is A Joke | Emmys 2017 | Netflix

1.947.059 views

Het was een mysterie: plotseling doken er allerlei witte billboards in Los Angeles en New York op met de woorden ‘Netflix is a Joke’. Hierdoor ontstond er al snel verwarring op social media. Gelukkig is het mysterie ondertussen opgelost. De campagne dient als aankondiging voor de verschillende stand-upspecials die de streaminggigant zal gaan aanbieden. In deze hilarische commercial crashen bekende comedyiconen Seinfeld, Chris Rock en Dave Chapelle populaire Netflix-series om hun nieuwe stand-up specials te promoten. In een kleine week tijd is de video al meer dan 1.9 miljoen keer bekeken.

4. La Estrella Nunca Vista | Audi

355.653 views

Audi gebruikt heel slim de ‘Invisible Man’ voor de promotie van hun zelfrijdende auto in Spanje. In dit spotje, met als vrij vertaalde titel ‘De Nooit Geziene Ster’, zien we geen protagonist. En dat is nou net de insteek van Audi om de autopilot van dit model te benadrukken. Invisible Man vertelt over zijn successen en de vele sterren met wie hij heeft mogen werken. We zien de Audi rijden, maar of Invisible Man achter het stuur zit of niet, dat zullen we niet weten. In een week tijd al ruim 355.000 views op YouTube.

#5. Compton Boys | Guinness

14.318 views

Guinness komt met een apart spotje om het brouwsel in Europa te promoten. We kennen allemaal het harde leven in wijken zoals Compton en andere wijken in South Central LA. We zien in plaats van geharde gangsters in auto’s nu mannen met tattoos op paarden die de straten van Los Angeles trotseren, wat voor een heel apart beeld zorgt. Het clichédoorbrekend filmpje is prachtig in elkaar gezet.

Petra Stoel
Connection Planner bij Mindshare

I am an energetic young professional with a Bachelor Degree in Communications. My work experience focuses on media and advertising. Add up strong communication skills and passion for music, food, fashion and traveling, and there you have my persona in a nutshell. Over the last years I worked at some great, leading companies national and international in the advertising and media industry.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!