Viral Friday Week 29/2015: Nike, Old Spice & Volkswagen

17 juli 2015, 12:45

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van Nike, Old Spice & Volkswagen. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

1. Nike: Short A Guy

Nike heeft met deze video ‘Short A Guy‘ een mooie verhaallijn gevonden om hun betrokkenheid, producten en sponsorships bij de verschillende sporten te laten zien. De video is lekker vlot, muziek is goed en natuurlijk komen er genoeg bekende Amerikaanse sporters voorbij, onder andere: Mike Trout, Garrett Richards, Misty May-Treanor, en Miles en Lyle Thompson. De video heeft binnen no time al bijna 3 miljoen views.

2. Old Spice | Reservation

Een nieuwe video van Old Spice wordt altijd met luid gejuich ontvangen in de wereld van de virals. Ditmaal gaat het niet om de deo’s of aftershaves, maar om de haarproducten van Old Spice en is er gekozen deze keer geen gebruik te maken van de diensten van de Old Spice-held Terry Crews. Hoewel de beste man kaal is, blijft het een gemiste kans. De video is minder grappig en over the top dan we gewend zijn, desalniettemin is deze video al meer dan 1,5 miljoen keer bekeken.

3. The Natural Bliss Café – Surprisingly Natural

Wat zou jij ervan vinden als je zou worden geholpen door een naakte ge-bodypainte barista? Vast verrast. En dat is niet zo gek, want in de video zijn de klanten net zo verrast. Want ja, je kijkt toch tegen een ‘bijna’ naakt lichaam aan. Coffee-Mate staat bekend om het gebruik van natuurlijke ingrediënten. En ja, een barista in zijn of haar Eva- of Adamskostuum past daar eerlijk gezegd perfect bij. Het mes snijdt aan twee kanten, want het is offline een goede en bijzondere actie en door het filmen ervan is er ook nog eens video gecreëerd die meer dan 300.000 keer bekeken is. Een slimme zet van Coffee-Mate.

4. Valley 3 Generations – #RediscoverNature

Drie generaties, één vraag: “Wat deed je als kind om plezier te hebben?”. De wat oudere en de daarop volgende generatie speelde vooral buiten en was bezig met vissen of het bouwen van hutten. Maar hoe zit dat met de nieuwe generatie? Gamen, internetten en video’s kijken it is. Het is een sterke video van Nature Valley Canada, maar er worden natuurlijk open deuren ingetrapt, want iedereen weet dat de zogeheten ‘generatie Z‘ veel online is en gebruik maakt van nieuwe media. De video is geen hit, maar wel een goede wake-up call voor ouders die hun kinderen opvoeden met een tablet of smartphone.

5. King of Sound Effects Michael Winslow takes on the Volkswagen Golf R

Duitsers staan niet bekend om hun gevoel voor humor, maar de Duitse autofabrikant Volkswagen kiest er toch voor om via deze humoristische video de wereld duidelijk te maken hoe krachtig en stil hun Golf R is. Eerlijkheid dient te zeggen dat het hier Volkswagen USA betreft. Het interactieve ‘do it yourself‘ platform erachter maakt het een tof concept voor de autoliefhebber. De video is 32.000 keer bekeken en zal komende week nog wel wat extra views scoren.

Ward Cuiper
Manager Content Marketing bij Mindshare

Hi I'm manager Content Marketing at Mindshare Netherlands. All I talk about is: | Content | Social | Digital | Influencer marketing | Advertising | and geeky stuff

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!