Viral Friday Week 26/2014: Harley-Davidson, Evolve & Stella Artois

27 juni 2014, 14:05

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video's van Harley-Davidson, Evolve & Stella Artois. Heb je een tip? Stuur 'm op!

1. Not Sorry | #ShineStrong Pantene

Pantene weet als geen ander hoe ze vrouwen zich goed moeten laten voelen. Met deze nieuwe viral uit de videoserie #ShineStrong belicht de cosmeticafabrikant het zelfvertrouwen dat vrouwen krijgen van prachtig glanzend haar. Met de video Not Sorry steunt Pantene de vrouwen van deze wereld door te benadrukken dat ze niet altijd overal sorry voor hoeven te zeggen. En met succes, want deze video staat aan kop in de Viral Friday met meer dan 3 miljoen views in één week tijd.

2. Harley-Davidson Project LiveWire

Harley-Davidson maakt zich op voor een grote verandering. Binnenkort onthult de Amerikaanse motorfabrikant Project LiveWire: de eerste volledig elektrische Harley-Davidson motor. Een opvallend feit voor dit merk, dat bekend staat om zijn ronkende motoren. Desondanks is het motormerk erin geslaagd om het grote publiek warm te maken voor deze 'stille Harley' door de Amerikaanse innovatieve en rebelse karakter van Harley-Davidson. Met meer dan 1 miljoen views in een week tijd scoort Harley-Davidson een mooie tweede plaats in deze Viral Friday.

3. Perfectionists: Rufus – The Real Hawk-Eye | Stella Artois UK

Wimbledon is sinds jaar en dag het meest prestigieuze tennis toernooien van de wereld. Het 'heilige gras' van Wimbledon trekt veel publiek, maar ook publiek dat minder gewenst is. Wimbledon is bijna een decennium lang geteisterd door duiven die tijdens een tennispartij de wedstrijd vanaf het gras wilden volgen. Sinds 2000 heeft de organisatie hier wat op gevonden: Rufus, ook wel bekend als The Real Hawk-Eye. Stella Artois is sinds vorige maand sponsor van het Grand Slam-toernooi en brengt een fantastische ode aan Rufus, een mooi staaltje branded content, wat een hoop sympathie oproept. De video heeft inmiddels bijna een miljoen views gescoord.

4. Stephen Merchant Presents: “If We Won” with Newcastle Brown Ale

Een goede inhaker van het Engelse biermerk Newcastle voor de komende 'Independence Day'. 'If we won' is een mooi staaltje slapstick, waarin de Engelsen meester zijn. Humor scoort goed, vooral als een bekende comedian als Stephen Merchant wordt ingezet. Deze viral scoorde al bijna een miljoen views in 2 dagen tijd.

5. Evolve – Playthings

Kinderen vinden altijd wel ergens speelgoed, zelfs als je je best doet om het te verstoppen! De organisatie Evolve brengt op een hilarische manier een belangrijk onderwerp onder de aandacht, namelijk wapenbezit. Samen met de creatieve partner (Saatchi & Saatchi) vertelt Evolve met een video die al bijna één miljoen views heeft de belangrijke boodschap om – net als seksspeeltjes – je wapens veilig op te bergen. Wij zijn benieuwd of seksspeeltjes ook daadwerkelijk zullen helpen bij dit wapenprobleem, het levert in ieder geval al flink wat awareness op!

Ward Cuiper
Manager Content Marketing bij Mindshare

Hi I'm manager Content Marketing at Mindshare Netherlands. All I talk about is: | Content | Social | Digital | Influencer marketing | Advertising | and geeky stuff

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!