Viral Friday Week 20/2015: Samsung, Volvo en HelloFlo

15 mei 2015, 13:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van Samsung, Volvo en HelloFlo. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Compassion is true communication – TrueMoveH

Al vaker hebben we Thaise virals voorbij zien komen in de Viral Friday, dat waren altijd tranentrekkers van dezelfde verzekeringsmaatschappij. Telecombedrijf TrueMoveH heeft hier goed naar gekeken en een emotionele minifilm gemaakt. DE lange video die je koste wat het kost wil afkijken werd al bijna 2 miljoen keer bekeken.

#TextsFromMom – Samsung

Samsung bedacht een hilarisch Moederdagactie, want wat krijg je als je moeders en smartphones samenbrengt? Juist, lachwekkende en ongemakkelijk smsjes met zeer misplaatste emoticons. Op Twitter sloeg de actie #TextsfromMom goed aan, maar de komische video die voor iedereen die een moeder met een smartphone heeft herkenbaar is, werd het meest gedeeld. De video is is meer dan 1 miljoen keer bekeken.

Avicii – Feeling Good – Volvo

De Zweedse producer en Dj Avicii, zat even in dipje zoals velen muzikanten van wereldfaam bekend is. Teveel werken, weinig slaap en hier en daar wat verboden middelen maakte het dat de Zweedse muzikant genoodzaakt was een nieuwe start te maken en dat maakt doet hij metVolvo. Volvo is niet bang om de handen in één te slaan met controversiële figuren, want zangeres Robyn en voetballer Zlatan gingen Avicii voor, de voorwaarde is natuurlijk wel dat de celeb in kwestie Zweeds is. De video is inmiddels al bijna 900.000 keer bekeken.

The Period Fairy – HelloFlo

HelloFlo helpt jonge meisjes door hun eerste period heen. Deze video is zo ‘spot on’ dat op komische wijze wordt afgerekend met de taboes die op het onderwerp rusten. De vorige viral van HelloFlo was al mega sterk en deze viral heeft wederom alle ingrediënten die een viral moet hebben. De 320.000 views zijn nog maar een voorbode van de velen miljoen views die gaan komen.

Persona Synthetics TV Commercial: The New Generation – Persona Synthetics

WAT? CYBORGS? Amerika zag afgelopen week de commercial Persona Synthetics in de commercial break van een populaire sci-fi serie en was direct gesprek van de dag. Half Amerika struikelde over de commercial en was in rep en roer en angstig dat de toekomst aangebroken was nu dat cyborgs vanaf dit moment gewoon te bestellen zijn. Natuurlijk is dat niet zo, hartstikke fake, wel een lekkere PR-stunt voor de release van de nieuwe serie humans (die natuurlijk over robots gaat). De video werd bijna 300.000 keer bekeken op YouTube, maar was dus ook te zien op tv, billboards, ads in kranten en de stunt is zelfs doorgevoerd in een website. Pretty awesome.​

Ward Cuiper
Manager Content Marketing bij Mindshare

Hi I'm manager Content Marketing at Mindshare Netherlands. All I talk about is: | Content | Social | Digital | Influencer marketing | Advertising | and geeky stuff

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!