Viral Friday Week 16/2015: Hyundai, Nike & KLM

17 april 2015, 14:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van Hyundai, Nike & KLM. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Hyundai – A Message to Space

In deze viral zet de Koreaanse autofabrikant Hyundai zijn beste beentje voor om een meisje te helpen. De vader van Stephanie is astronaut op het internationale ruimtestation ISS en om hem te verrassen bedacht Stephanie een aandoenlijke boodschap. 11 Hyundai Genesis schreven haar bericht met spikebanden in een woestijn zodat die zichtbaar werd vanuit de ruimte. De video laat een knap staaltje schrijfwerk zien waarmee Hyundai ook een Guinness World Record op zijn naam heeft gezet. Deze prachtige montage scoorde +16 miljoen views in een week tijd.

Nike – Better For It – Inner Thoughts

Nike begrijpt vrouwen, sporten is niet alleen een fysieke struggle, maar mentaal minstens zo zwaar. Dit inzicht gebruikt het sportmerk slim om een humoristisch en begripvolle video te maken waar vrouwen worden opgeroepen te starten met sporten. Wat heb je nodig wanneer je start met sporten? Op z’n minst een stel fluoriserende gympen, een flashy legging en een matching sportshirt en dat koop je natuurlijk op het vrouwen platform dat Nike promoot met de video die in enkele dagen al 1.7 miljoen keer is bekeken.

Gillette Rebuilt With Avengers – Inspired Technology

Gillette staat bekend om de baanbrekende innovaties van hun producten. Deze keer doen ze er een schepje bovenop en combineren ze hun scheersystemen met de krachten van de superhelden uit de razend populaire Marvel-film ‘The Avengers’. Het is een stoere video waarbij het (scheer)mes aan twee kanten snijdt. Enerzijds pakt Gilette hun ‘moment of fame‘ met hun nieuwe scheertechnologie, anderzijds wordt de nieuwe Avengers film in een positief daglicht gezet. De video is goed voor meer dan 500.000 views!

Sony NZ – World’s first Octopus photographer

Je kunt een topsporter of supermodel inschakelen om een nieuw product te promoten, maar je kunt ook een octopus een paar kiekjes met jouw nieuwe camera laten maken moest Sony Nieuw-Zeeland gedacht hebben. Meer ludieke dan kwalitatief goede content, maar desalniettemin is er nieuwsgierigheid naar de actie en daardoor is de video bijna 500.000 keer bekeken, of het daadwerkelijk bijdraagt aan het merk of product is een tweede. Dit is natuurlijk niet de eerste octopus met internationale faam.

KLM – Bluey and the flower parade

Bluey, de mascotte van KLM, komt tot leven in een flitsende korte animatiefilm. De video ziet er gelikt uit en is afgestemd op de allerkleinsten van over de hele wereld en dat is te merken aan het feit dat de video in twee talen (Nederlands en Engels) beschikbaar is. Verder wordt er doorgelinkt naar het uitkiezen van een Bluey maaltijd, dus de video is ook gericht op de ouders. Deze keer bezoekt Bluey het welbekende bloemencorso in Zundert, maar we zijn benieuwd wat het volgende avontuur wordt. De video is een succes en goed voor meer dan 166.000 views.

Ward Cuiper
Manager Content Marketing bij Mindshare

Hi I'm manager Content Marketing at Mindshare Netherlands. All I talk about is: | Content | Social | Digital | Influencer marketing | Advertising | and geeky stuff

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!