Viral Friday: Tomorrowland, Assassin’s Creed & John Clayton

14 september 2012, 12:30

Viral Friday Week 37 / 2012

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met SocialMedia8, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van Tomorrowland, Assassin's Creed & John Clayton. Heb je een tip? Stuur 'm op!

Tomorrowland 2012 – Official Aftermovie

Het festivalseizoen is weer voorbij. Alle festivalgangers moeten weer wachten tot de het volgende seizoen om volop van de zon, goede beats en gezelligheid te genieten. Om de herinneringen ene op te frissen is hier een aftermovie van het grootste electronic dance festival uit België, Tomorrowland. Pak wat drinken en geniet van deze 20 minuten durende video, evenals 5,8 miljoen andere mensen gedaan hebben. Wil je er volgend jaar bij zijn? Zorg dat je er op tijd bij bent. Afgelopen keer waren de 100,000 tickets in minder dan twee uur uitverkocht.

Assassin's Creed Meets Parkour In Real Life

Assassin's Creed is een historisch fictie avontuur, waarbij het spel zich afspeeld in een open wereld. De game serie heeft zich laten inspireren door de roman Alamut, van de Sloveense schrijver Vladimir Bartol. Jij, als de held moet verschillende missies afronden op verschillende locaties, hierbij is het aan jou hoe je daar komt. Geïnspireerd door de serie en met zijn passie voor “parkour”, hebben Ronnie Shalvis en zijn vrienden deze geweldige video gemaakt, die al meer dan 6 miljoen keer bekeken is sinds 3 september. Vind je het leuk? Check de “Behind the scenes” video of neem eens een kijkje op Ronnie's YouTube en Facebook-pagina.

This Is SportsCenter – John Clayton

SportsCenter, een dagelijks sport tv-show van ESPN en heeft een reeks van komische commercials waarmee ze in 1994 startte. Ze worden gemaakt door de New Yorkse vestiging van het reclamebureau Wieden + Kennedy, die ook grote advertenties als Old Spice Muscle Muziek en Film gemaakt hebben. In deze video nemen we een kijkje in de wereld van John Clayton na een SportsCenter reportage, dit in zijn halve NBA pak. Ook verslaggevers zijn gewoon normale mensen en dit is een geweldige manier om dat te laten zien, toch? Deze grappige video heeft meer dan 2,2 miljoen views in één week.

A Pong Traffic Light In Germany

Hoe cool zou het zijn om het klassieke arcade spel PONG spelen terwijl je staat te wachten op het groene licht?! PONG is een van de eerste computer games ooit gemaakt. Het eenvoudige “tennis achtige” spel is voorzien van twee peddels en een bal. Jammer genoeg is de game in deze film niet echt, maar slechts een simulatie. Streetpong is een concept over speelse stedelijke interacties door Sandro Engel en Holger Michel. Zij hebben dit ontwikkeld aan de HAWK Hildesheim, Faculteit Kunst in Duitsland. Deze geweldige idee video kreeg meer dan 900.000 views op YouTube en 600.000 views op Vimeo. Wanna play? Ga je gang en speel een spelletje PONG.

Steve Jobs: Resurrection (iPhone 5 Parody)

Met de onthulling van de nieuwe iPhone 5 deze week, hebben veel fans Steve Jobs gemist. Maar Steve is opgestaan! Althans in deze parodie video. De video is geüpload op 10 september en heeft tot nu 740,000 views! Houd er rekening mee dat de video, ook al is deze gewoon voor vermaak bedoeld, het als beledigend zou kunnen worden opgevat. Op je werk kijken zonder koptelefoon is misschien niet het beste idee.

Rudi de Groot
Content Marketeer bij SDIM

Creatief en innovatief met een grote passie voor content- en socialmedia-marketing.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!