Viral Friday: Jordan, Little Baby’s Ice Cream and Nike

10 augustus 2012, 12:30

Viral Friday Week 32 / 2012

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met SocialMedia8, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. et deze week campagnes van Jordan, Little Baby's Ice Cream & Nike. Heb je een tip? Stuur 'm op!

Jordan Presents: THIS IS WHERE IT STARTS

Michael Jordan is tot nu toe wereldwijd waarschijnlijk de beroemdste basketbal speler. Maar hoe zal de NBA eruit zien in het jaar 2030? Het merk Jordan presenteert hun toekomstvisie met een fantastische nieuwe spot. Het is een verhaal over wereldwijde rivaliteit geïnspireerd door Carmelo Anthony en het 2012 Olympisch team. Dit allen gemaakt door de briljante reclamemakers van Nike. Het is daarnaast ook geïntegreerd met Instagram competition, bekijk de foto's in de gallery http://j.mp/riseabovegallery. #RiseAbove en geniet van de video net zoals 1,25 miljoen mensen ook al hebben gedaan in krap een week.

Little Baby's Ice Cream: “This is a Special Time”

Sommige video maken je aan het lachen, andere zijn sexy en sommige geven je dat gevoel van “wat heb ik net gekeken?”. Dit is een goed voorbeeld van een klein beetje angstaanjagende advertentie. Little Baby's Ice Cream (wat gelijk al niet een heel aantrekkelijke naam is) uit Philadelphia presenteert een aantal zeer freaky video's om hun ijs te promoten. 1,2 miljoen mensen hebben de video gezien sinds deze live ging op 1 augustus. 'Geniet' ervan en… het is toch vrijdag, je was toch niet van plan te gaan slapen.

Nike: Find Your Greatness – Jogger

Nike's campagne Find Your Greatness, gemaakt door Wieden + Kennedy Portland, heeft een nieuwe ster: 12 jaar oude Nathan uit London, Ohio. Een eenzame renner op een landweggetje. De campagne focust op de kracht van alledaagse atleten in plaatsen zoals London over ter wereld, niet alleen de olympische spelen. De video heeft bijna 900,000 views sinds 31 juli. Go out there and find your greatness too!

Ragú: Parent's Bedroom

Iedereen kent het wel: thuiskomen na een lange schooldag, moe en hongerig ren je naar je ouders en… vind je ze in bed, om 20:00 uur? Dat is precies de reden waarom ze je geleerd hebben altijd te kloppen. Zo'n lange zware dag voor deze kinderen vraagt voor een prefecte pastasaus, van Ragú natuurlijk. Misschien zal het kind daarna vergeten wat hij heeft gezien, hoewel het lastig is zulke beelden te vergeten. De video is al meer dan 880.000 keer gezien in één week. Meer pastasaus? Check hun Twitter en Facebook kanaal.

tshirtOS : The world's first programmable t-shirt

Moe van het kopen van nieuwe t-shirts, omdat de oude prints niet meer voldoen? Misschien is dit iets voor jou – het eerste programmeerbare t-shirt! En na het verwijderen van de batterijen gewoon wasbaar! Het is een origineel idee voor persoonlijke expressie, ontwikkeld door Ballantine's en Cutecirctuit. Wilt jij zo'n stukje technische mode en denk je: “Die moet ik hebben!”, dan kan je dit aangeven op de Ballantine's Facebook pagina. Hier moet je de vraag beantwoorden: “Hoe zou jij een indruk achterlaten met tshirtOS”. Het is een geweldig idee waarmee de video al meer dan 300,00 hits scoort sinds 1 augustus.

Rudi de Groot
Content Marketeer bij SDIM

Creatief en innovatief met een grote passie voor content- en socialmedia-marketing.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!