Viral Friday 30/2018: zonnehitte, asfalt-feestjes en het leed van pakketbezorgers

27 juli 2018, 12:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van Dodge, Lynx New Zealand, Dove, Chewy en Burger King.

Dodge: Asphalt Party

11.584 views

Veel adverteerders haken in op de jaarlijkse Shark Week van Discovery Channel. De één met meer succes dan de andere. Dodge lanceerde een ironische commercial voor Shark Week. De ‘Asphalt Party’-spot laat zien dat mensen, in de nabijheid van hun Dodge, heel creatief zijn om toch een strandervaring te creëren, ondanks hun angst voor haaien.

Lynx New Zealand: It’s All About the Confidence

803.075 views

De Nieuw-Zeelandse acteur Julian Dennison (‘Deadpool 2’, ‘Hunt For The Wilderpeople’) die deel uitmaakte van een eerdere campagne om de geur van Lynx Australia (In Nederland bekend als Axe) te promoten, keert terug als Humphrey, een jongeman die zijn nationale loyaliteit graag wil bewijzen en ondertussen de draak steekt met de buurlanden van Nieuw-Zeeland. In de nieuwste advertentie staat Humphreys nieuw gevonden vertrouwen onder druk nadat de komst van een paar Australiërs een ‘Aussie-probleem’ in de stad heeft veroorzaakt. Hij ontdekt de geur van Lynx New Zealand, die hem het vertrouwen geeft om zijn Australische rivaal de baas te zijn.

Dove Self-Esteem Project: We Deserve to Shine

1.079.111 views

Sinds 2004 werkt Dove ijverig aan het hervormen van hoe jongeren hun lichaam zien en accepteren. Dit doen ze door middel van het Dove Self-Esteem Project. Dit is ontworpen als antwoord op onderzoeken die lieten zien dat meer dan de helft van de jonge meisjes worstelde met lichamelijk zelfvertrouwen. Voor hun meest recente campagne is Dove een samenwerking aangegaan met Rebecca Sugar, de maker van de Cartoon Network-serie Steven Universe. Zij zullen een serie maken waarin ze ingaan op pesten, jezelf spiegelen aan anderen en accepteren hoe je er zelf uitziet. Een mooi initiatief, met nu al ruim 1 miljoen weergaven.

Chewy: If Commercials were Real Life

194.452 views

In dit tijdperk van gemakkelijk online winkelen vergeten we soms het leed van de bezorgers. In deze video wordt op komische wijze in beeld gebracht hoe de bezorger het ervaart om bijvoorbeeld hondenvoer te bezorgen. Deze video is een eerbetoon aan alle bezorgers, in dit geval van FedEx, die dag in dag uit moeten sjouwen om onze pakketjes aan de deur geleverd te krijgen. Even een reality-check, goed voor bijna 200.000 weergaven.

Burger King: Sun Flame-Grilled Whopper

74.679 views

Koeweit staat bekend als één van de warmste plekken op aarde: in de maand juli kan de temperatuur soms stijgen tot een schokkende 50 (!) graden. Burger King staat bekend om vlammen en grillen en creëerde om deze reden de Sun Grill. Een grill op de kracht van zonne-energie, die de ultieme vlam- en grill-ervaring zou moeten geven. Het resultaat is ’s werelds eerste Sun-Flame-Grilled Whopper Sandwich. Toch een hele coole manier om op de heetste plek op aarde te zijn. Een creatief idee, goed voor ruim 74.000 weergaven.

Daphne Awad
Campaign Executive bij Mindshare

Campagne-executive bij Mindshare en verantwoordelijk voor de wekelijkse rubriek Viral Friday op Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!