Viral Friday 24/18: een goed begin van de dag, Coca-Cola bij het WK en Denzel Washington

15 juni 2018, 12:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van Coca-Cola, Lurpak, The Equalizer en Skyrim.

Coca-Cola: Stock up

7.120 views

Ben jij er helemaal klaar voor? Het WK voetbal 2018 is begonnen en Coca-Cola inspireert de voetbalfans om genoeg en vooral op tijd voldoende van hun favoriete Coca-Cola drankjes te kopen. In deze video zien we gehaaste, twijfelende voetbalfans nog snel de laatste inkopen doen voordat de wedstrijd begint. Maar zoals Coca-Cola terecht zegt: je had vier jaar de tijd om je voor te bereiden! Want er gaan natuurlijk geen wedstrijd voorbij zonder een verfrissende Coca-Cola in de hand. Goed voor ruim 7.000 views.

Lurpak Softest: Master food in a hurry

8.163 views

Haast, haast, haast: we kennen allemaal dat gevoel vroeg in de ochtend. Maar omdat je haast hebt, wil dat nog niet zeggen dat je concessies moet doen op smaak. Weinig tijd? Geen probleem voor Lurpak Softest. De meeste mensen gebruiken boter direct uit de koelkast, vooral als je haast hebt. De boter moet daarom wel gemakkelijk smeerbaar zijn. Het punt dat het Deense merk Lurpak wil maken, is dat zelfs een snelle kookervaring een lust kan zijn voor het oog. Dat zie je ook terug in de commercial, die een sensatie is om naar te kijken. Creatieve opzet, goed voor ruim 8.000 views.

The Equalizer 2: NBA Finals ‘The Audition’ Promotion

1.065.785 views

Afgelopen weekend was de laatste wedstrijd van de NBA Finals, de basketbal-cup in de VS. Ter ere hiervan hebben Denzel Washington en Sony Pictures de tijd genomen om een aantal van de grootste NBA-sterren (zelfs van de WNBA) auditie te laten doen voor de hoofdrol in het nieuwe deel in The Equalizer-franchise. Het mag geen verrassing zijn dat deze basketballers het beter bij basketballen kunnen houden.

Coca-Cola: A rhythm that unites the nation

278.457 views

Deze video is naar verluid de duurste commercial ooit gemaakt in IJsland. De film is gemaakt door Hannes Þór Halldórsson, de keeper van het IJslandse voetbalteam, die behalve voetballer ook filmregisseur is. De clip is geïnspireerd door de ‘Hú’ Viking-klap. Het ritme van deze klap versnelt tijdens de advertentie.

Skyrim: Very Special Edition

2.824.513 views

Deze week vond de grootste videogame-beurs ter wereld plaats, de E3. Gameontwikkelaar Bethesda liet hier een satirische sketch zien van hun populaire spel, The Elder Scrolls V: Skyrim. Waar fans dachten dat Bethesda zichzelf op de hak nam, vanwege de vele ports en remasters van de game, blijkt de Skyrim Very Special Edition echt speelbaar te zijn voor de Alexa. Deze is gratis de downloaden in de Amazon App store.

Daphne Awad
Campaign Executive bij Mindshare

Campagne-executive bij Mindshare en verantwoordelijk voor de wekelijkse rubriek Viral Friday op Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!