Viral Friday 21/2018: bierreclame verpakt in lifestyle, geurend papier en de kracht van foto’s

25 mei 2018, 13:45

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van IZettle, Kornuit, Kodak, Gucci en IKEA.

IZettle: For the selfmade

446.743 views

We starten deze week met een video die wellicht onze ogen moeten openen over hoe de toekomst eruit kan zien. Een jonge vrouw onderweg naar haar werk, haar eigen bakkerswinkel. Op straat komt ze geautomatiseerde visuals tegen welke haar vertellen dat ze haar bakkerij zou moeten verkopen. Omdat het grootste warenhuis, Giant Corp, alles zelf kan maken en vervoeren. Ze twijfelt, totdat er een nieuwe klant in haar winkel haar handgemaakte taartje komt kopen. Met deze video wordt een oproep gedaan om vooral lokaal inkopen te doen, zodat in de toekomst niet alleen de grote warenhuizen over de markt heersen. Goed voor bijna 450.000 views.

Kornuit: Made of moments

358.816 views

Het jonge biermerk van Grolsch heeft zich voor de nieuwste commercial laten inspireren door de manier van leven anno nu. Het gaat niet om bezittingen, maar om de kwaliteit van leven en het genieten van ieder moment. Met deze video brengen zij dit heel sfeervol in kaart! Je ziet een hechte vriendengroep tijdens bijzondere momenten in hun leven: dansen, genieten, zwemmen en drinken. Hiermee willen zij een optimistische kijk op het leven meegeven, wat goed is gelukt. Geen standaard bierreclame, maar een lifestyle presentatie. Goed voor ruim 350.000 views.

Kodak: Understanding

63.320 views

Kodak heeft een hartverwarmende video geproduceerd om de kracht van een geprinte foto te laten zien. In de film is een jongen te zien welke verliefd is op een andere jongen, maar hier nog niet openlijk voor uit durft te komen. Zijn vader komt erachter en probeert door middel van een foto te laten zien dat hij zijn zoon en zijn relatie accepteert. Met deze boodschap wil Kodak ons vertellen dat de geprinte foto’s nog altijd heel waardevol zijn. Goed voor ruim 63.000 views.

Gucci: Timepieces and Jewelry

39.472 views

Tippi Hedren speelt in deze nieuwste video van Gucci een wijze, goed geklede handlezeres die op een avond twee dames ontvangt. De gehele sfeer van de commercial is nogal mysterieus en dromerig, maar zeker ook heel kleurrijk met een vleugje kunst. We zien niet vaak dames met een hogere leeftijd dan 35 jaar in dergelijke commercials, dus het is erg leuk dat Gucci hier een keer een uitzondering heeft gemaakt. Op dit moment goed voor bijna 40.000 views.

IKEA: The sleepiest print ad ever made

22.068 views

Na onderzoek in de Verenigde Arabische Emiraten naar slaapgedrag is gebleken dat ongeveer negen op de tien mensen niet de ideale acht uur slaap per nacht krijgen. Om de mensen die worstelen met een goede nachtrust te helpen, heeft IKEA de SÖMNIG gemaakt. Een geprinte advertentie die dezelfde rust moet bieden als de goede bedden en matrassen van IKEA. De advertentie geeft een witte ruisfrequentie en geeft de geur van lavendel af: dit alles om voor meer rust en ontspanning te zorgen. Deze heerlijke rustgevende commercial is nu al goed voor ruim 22.000 views.

Daphne Awad
Campaign Executive bij Mindshare

Campagne-executive bij Mindshare en verantwoordelijk voor de wekelijkse rubriek Viral Friday op Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!