Viral Friday 1/2019: the day after met Uber-Eats, Donald Duck en het kleurenfeest van iPhone XR

Viral Friday 1/2019: the day after met Uber-Eats, Donald Duck en het kleurenfeest van iPhone XR
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de commercials van McDonalds, Disneyland, Apple, Bumble en SoFi.

 

McDonalds: The Day After

288.609 views

Allereerst de beste wensen! Iedereen kent het gevoel wel van de dag na New Years Eve: wat is er gebeurd vannacht?? Waar ben ik nou weer beland? En hoe ben ik hier gekomen? (Zo ongeveer dan...) Dan heeft Uber de beste oplossing. Uber is met het geweldige idee gekomen om een andere tak te koppelen aan het bestaande model: Uber-eats, zoiets als Thuisbezorgd maar met nog meer keuze, van McDonalds tot Dunkin Donuts. Dus mocht het Day After-gevoel te lang aanhouden: download de app en bestel!

Apple: iPhone XR Color Flood

16.879.892 views

Het is alsof Apple al niet genoeg verschillende types en maten heeft van de iPhone, maar ze komen weer met een interessante nieuwe advertentie die de kleurrijke iPhone XR, genaamd Color Flood, promoot. De minuutdurende video weerspiegelt een nogal vreemde samenleving (of een gevangenispauze?) waar mensen door de straten rennen in standaard uniformen, verschillend in kleur. De meeste kleuren staan voor de tinten van de iPhone XR: het ontwerp wordt geleverd in zwart, wit, rood, blauw, geel en koraal. 

De advertentie eindigt met de slogan 'Make room for colour' getoond op de een blauwe iPhone XR, voordat het Liquid Retina-display wordt gepromoot en toont kort het vooraanzicht van elk van de andere iPhone XR-kleuren. De 'Color Flood'-campagne lijkt meer gericht op het krijgen van alleen aandacht en niet op het verkopen van de telefoons en functies van de iPhone XR. 

Disneyland Paris: The little duck

906.453 views

Een plek waar dromen uitkomen, daar wil toch iedereen heen? Voor dit kleine eendje worden zijn dromen werkelijkheid: hij ontmoet zijn idool Donald Duck. De spanning werd opgebouwd door voorafgaand aan het filmpje een foto te plaatsen van het vermiste eendje. De commercial heeft veel views met veel positieve en emotionele reacties. Disney kan trots zijn op deze creatie.       

Bumble India: #EqualNotLoose

379.212 views 

Het creëren van gelijkheid is voor dit bedrijf in India het hoofddoel. Met deze applicatie kan iedereen naast liefde, ook op zoek gaan naar zakelijke of vriendschappelijke relaties. Een online netwerk community voor nieuwe ontmoetingen, waarbij de nadruk ligt dat ook vrouwen de eerste stap mogen zetten. #EqualNotLoose

SoFi: Strangers Talking Money

3.261.188 views

De boodschap is duidelijk: let’s start the conversation. Geldproblemen mogen bespreekbaar worden. De kracht van dit filmpje zit het in de open gesprekken die worden gevoerd door mensen die elkaar niet kennen. Natuurlijk wordt niet verwacht dat iedereen zijn problemen meteen op straat deelt, maar als deze vreemden het kunnen, kan jij het toch ook met je beste vriend?


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.