Verkoopcijfers Playboy in vrije val (3)

7 januari 2004, 09:08

HOI Instituut voor Media Auditing heeft gisteren de oplagecijfers van het derde kwartaal 2003 bekend gemaakt. Daarbij is opvallend dat de meeste mannenbladen een oplagestijging laten zien ten opzichte van het tweede kwartaal 2002. Playboy (-8,7%) en Esquire (-15,7%) zijn de enige mannenbladen die een oplagedaling laten zien.

Oplagecijfers mannenbladen

Totale verspreidingcijfers Nederlandse mannenbladen (Bron: Het Media Instituut)

Zie verder:

Verkoopcijfers Playboy in vrije val

Verkoopcijfers Playboy in vrije val (2)

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    rhp

    Een stukje.

    Helpt dat, een roedel playmates?

    Vele bedrijven en bedrijfjes zetten modellen in. Bij event, promotie of op de braderie. Nu is het spul waar we hierover spreken griezelig perfect en non plus ultra.

    Voorzover ik kan nagaan -niet al te ver, maar ik heb het wel geprobeerd- is dat net zoiets als Maxima. Je vermoedt ladingen aan PR-spinoff, maar jaren later ben je blij als het iets meer zoden aan de dijk zet dan een Svetlana (hm, klinkt onaardig). PR-gewijs, bedoel ik.

    Helpt het, een mediaschurftige hoofdredacteur?In het Rotterdamse Luxor geen roedel Playmates. Het goed nieuws was, dat we de verkoop-spinoff van ’s mans aanwezigheid konden peilen. In welk geval die van Saskia de ceteris paribusbehandeling moest doorstaan. Enfin, veel mensen kwamen er niet op af en Pb’s weggeven op een Bloemendaals strand lijkt me een gezondere investering. Ik denk dat er anno nu niet eens een abonnementenverkooppitch bestaat! Hoe doe je dat? Ik was op zoek naar de vader, wanneer is hij thuis. Akkoord, en wanneer bent u niet thuis? Maar lieve mensen, dat is ook niet van een leien dakje gegaan, toen, bij het ontstaan.


    10 juli 2012 om 17:39

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!